برخی اعضای جناح راست گرای تندرو صهیونیستی به دنبال تخریب مقر سازمان ملل در محله ارمون هانیتسو در جنوب شرق قدس اشغالی هستند.

صهیونیست های تندرو به دنبال تخریب مقر سازمان ملل در قدس اشغالی

به گزارش "قدس آنلاین"، یهودیان وابسته به جناح راست گرای تندرو صهیونیستی همسو با سیاست ها و مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا و تلاش های او برای کاهش ۴۰ درصدی کمک های مالی به سازمان ملل، قصد تخریب مقر این سازمان و احداث صدها واحد مسکونی به جای آن را دارند.

گزارش ها حاکی از آن است که ایده مذکور که پس از تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی که به درخواست ۴ کشور سنگال، مالزی، ونزوئلا و نیوزیلند در اواخر دسامبر گذشته مطرح شده بود، در میان تندروهای اسرائیلی به ویژه پس از اشاره دونالد ترامپ به کاهش کمک های آمریکا به سازمان ملل به شدت مطرح است.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان معاریو اشاره کرد که فضای کنونی ایجاد شده در کاخ سفید در قبال سازمان ملل و احتمال کاهش کمک های مالی آمریکا به این نهاد بین المللی، برخی فعالان جناح راست گرای اسرائیل به رهبری یائیر جابای وکیل و فعال سیاسی صهیونیستی را بر آن داشته تا درصدد تخریب مقر سازمان ملل در قدس برآیند که این سازمان از سال ۱۹۴۸ در آنجا فعالیت دارد

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.