مطمئنا ترس از مرگ یکی از رعب آورترین حس هایی است که بشر را همواره آزرده است، و اکنون در یک آزمایش علمی محققان دانشگاه بارسلونا توانستند برای اولین‌بار با استفاده از واقعیت مجازی شرایط مرگ را شبیه سازی کنند.

دانشمندان توانستند مرگ را با تکنولوژی واقعیت مجازی شبیه سازی کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کلیک،  تاکنون بارها در مورد تجربه ی قبل از مرگ و شرایط آن شنیده ایم و بسیاری از اشخاص در برخورد با آن هراس و برخی دیگر کنجکاوی را تجربه کرده اند، احساساتی که از تجسم این شرایط در ذهن انسان به وجود می آید گاهی اوقات برای برخی از افراد سخت و دردناک است. در گامی بلند محققان در دانشکاه بارسلونا شرایطی شبیه به مرگ را شبیه سازی کردند. این محققان بر این باورند که با شبیه‌سازی شرایط مرگ و مشاهده بدن از خارج از جسم می‌توان به افراد کمک کرد که با مرگ کنار بیایند. تکنولوژی واقعیت مجازی به فرد کمک می‌کند که با مشاهده جسم خود، حس ترس و نیستی ناشی از مرگ در وی کاهش یابد.

عملکرد این تکنولوژی که به شکل واقعیت مجازی است در شبیه‌سازی مرگ با فریب مغز آغاز می‌شود. در این مرحله مغز انسان در شرایطی قرار می‌گیرد که احساس می‌کند بدن مجازی واقعی است و پس از آن احساس عجیب خروج از بدن در مغز ایجاد می‌شود.

محققان پس از آزمایش این سیستم روی ۳۲ بیمار دریافتند که شبیه‌سازی مجازی بدن بیماران در فناوری واقعیت مجازی سبب شد که جسم مجازی آنها همه حرکات بدن را تقلید کند. بنابراین پس از تغییر زاویه تصویر افراد احساس خروج از بدن را تجربه ‌کردند.

اگر کنجکاو هستید که بدانید نتیجه این آزمایش چه چیزی را نشان می دهد باید بگوییم که ترس از مرگ در گروه مورد آزمایش در مقایسه با گروه کنترل کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.