بردسکن- به همت حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن شامگاه چهار شنبه با همکاری مجموعه مذهبی فرهنگی هیات علمدار کربلا یادواره شهدای حریم تا حرم دراین شهرستان برگزارشد.

شهدای مدافعان حرم تربیت یافتگان دانشگاه امام حسین (ع)  در جبهه ها هستند

 به گزارش قدس آنلاین دراین مراسم معنوی که خانواده های معظم شهدا ، معاون فرماندار، روسای ادارات و ۲ هزار نفر از قشرهای مختلف مردم بردسکن حضور داشتند سردار علی صلاحی فرمانده تیپ عمار فاطمیون گفت: شهدای مدافعان حرم تربیت یافتگان دانشگاه امام حسین (ع) درجبهه ها هستند.

وی با بیان خاطراتی از رزمندگان و شهدای دوران ۸ سال دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: شهرستان بردسکن در دوران ۸ سال دفاع مقدس شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب کرد که ۲۸۰ شهید گلگون کفن این شهرستان  بیانگر این ادعا است.

وی به بیان خاطره ای از حاج محمد هنرور جانباز ۷۰ درصدی بردسکن  پرداخت و گفت: شهدا با خدا معامله کردند چرا که از قبل دعوت شده پروردگار بودند.

این فرمانده جبهه مقاومت عنوان کرد: شهدا انسان هایی با اخلاص و پاک بودند و این مولفه آنها را خدایی کرد. سردار صلاحی با بیان اینکه شهدا ولایی و عاشق اهل بیت بودند گفت: تا مادامی که پشت سر رهبری  باشیم و در تمامی صحنه ها حضور گسترده ای را به نمایش بگذاریم هیچ قدرتی نخواهد توانست به ایران اسلامی ضربه ای وارد کند. 

وی گفت: همه باید قدردان نعمت  ولایت باشیم  و ادامه دهنده راه شهدا باشیم. وی بر مطالعه وصایای  شهدا تاکید کرد  و گفت:  مهمترین پیام شهدا  پیروی از ولایت فقیه ، حفظ حجاب و عفاف  و دفاع از قرآن و اسلام است.

وی اظهارداشت: در دوران ۸ سال دفاع مقدس علی رغم اینکه به لحاظ تجهیزات نظامی بدترین شرایط را داشتیم و حتی از داشتن سیم خاردار تحریم  بودیم اما نگذاشتیم یک متر مربع از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان  بیفتد.

 این یادگار دوران ۸ سال دفاع مقدس افزود: امروز آنچه که در سوریه اتفاق می افتد نبرد بین دو ایدیولوژی است و طی این ۶ سال گذشته توانسته ایم از ۵۵ روستای اطراف سوریه ۵ روستا را از اشغال گروه داعش در بیاوریم.

صلاحی تصریح کرد: روزی که به سوریه می رفتم از من پرسیدند برای دفاع از اسد می روی در پاسخ به آنان گفتم برای دفاع از ایدئولوژی خود یعنی دفاع از ارزش های اهل بیت می روم.

جانشین لشکر ویژه شهدا با بیان این نکته که ایدئولوژی تکفیری ها عنوان می کند که چنانچه هفت نفر از شیعیان را کشتید به بهشت می روید خاطر نشان کرد: چنانچه جوانان ما به سوریه نمی رفتند امروز داعش در همین شهر پرسه می زد.

فرمانده تیپ مدافعان حرم با تاکید بر اینکه زن و مرد، بسیجی و انجمن اسلامی برای تکفیری ها تفاوتی ندارد تصریح کرد: جنگ در سوریه و عراق، جنگ ایدئولوژی است نبرد بین دو عقیده اسلام ناب و اسلام تکفیری است  نه جنگ سرزمینی.

وی  اظهارداشت: جنگ سوریه جنگ سیاسی نیست  بلکه  جنگ اعتقادی است.وی ضمن تاکید براینکه هدف اصلی این جنگ ایران است ابراز داشت: به طور قطع دشمنان رهبری معظم انقلاب را بهتر از ما شناختند.

صلاحی با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس رزمندگان شجاع بسیاری داشتیم گفت: زمانی که هنوز این نبرد آغاز نشده بود با خود می اندیشیدم که چنانچه جنگی درگیرد آیا جوانان امروز به میدان می آیند که این شهدا نشان دادند خواهند آمد.

این یادگار دوران ۸ سال دفاع مقدس گفت: جوانان امروز  مرد تر از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس نباشند کمتر نیستند و استقبال و آمادگی آنها  در دفاع از حرم بیانگر این مدعا است.

وی گفت: امروز ایران اسلامی ام القرای جهان اسلام است و با تدابیر رهبری کشتی انقلاب همچنان مسیر اصلی خود را طی می کند.

 سردار صلاحی  عنوان کرد:متاسفانه زمانی که می خواهیم از باکری، کاوه، چراغچی و همت تعریف کنیم به قدری آنان را آسمانی جلوه می دهیم که جوانان تصور می کنند شهدای دوران دفاع مقدس و یا حتی شهدای مدافع حرم افرادی آسمانی بودند که دیگر به وجود نخواهند آمد این در حالی است که آنان مانند ما انسان هایی معمولی بودند اما خلوص و نیت آنان با ما متفاوت بود.

وی  شهدا را بهترین الگوی جوانان که دوران ۸ سال دفاع مقدس را ندیده اند عنوان کرد و گفت: برگزاری یادواره های شهدا یکی از بهترین برنامه های معنوی و فرهنگی است که بتوانیم نسل جوان را با اهداف شهدا بیشتر آشنا کنیم.

وی تعداد شهدای مدافع حرم ایرانی را تاکنون  کمتر از ۱۰۰ نفر اعلام کرد.

درابتدای این مراسم سرگرد حسین دهقان جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن ضمن قدردانی از دستاندرکاران برگزاری این یادواره از حضور باشکوه خانواده های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم و مدیران دستگاههای اجرایی نیز تقدیر کرد.

 وی یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و ایام الله دهه مبارک فجر را نیز  گرامی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.