اصفهان- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهارکرد: ۴۵ درصد آمار شهدای کارگر کشور متعلق به اصفهان است و برگزاری یادواره ۶۴۰۰ شید کارگر وظیفه همه مسؤلان استان می باشد.

۴۵ درصد آمار شهدای کارگر کشور متعلق به اصفهان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن نیرومند پیش از ظهر امروز در دومین یادواره سرداران و ۶۴۰۰ شهید کارگر استان اصفهان افزود: البته شهدا نیازی به برگزاری چنین یادواره‌هایی ندارند و این یادواره‌ها در حقیقت تلنگری به خود ماست تا از شهدا الگو بگیریم.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون نجابت و شرافت کارگران که همواره در مسائل معیشتی مورد سوء استفاده دشمنان بوده است، یادآور شد: آمار ۶ هزار و ۴۰۰ شهید جامعه کارگر استان اصفهان با اسم و رسم و تاریخ شهادت و شغلی که داشته‌اند به ثبت رسیده و نقش آن‌ها در دفاع مقدس بسیار اثرگذار بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کارگران و کارفرمایان در حال حاضر با روحیه بسیجی در جبهه مبارزه اقتصادی هستند و در برابر تحریم‌ها و مشکلات همچنان مقاومت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد جمعیت استان اصفهان از قشر کارگری هستند، تصریح کرد: استان اصفهان با دارا بودن یک میلیون و ۱۰۰ هزار کارگر بزرگترین استان کارگری کشور به شمار می رود.

نیرومند تاکید کرد: دشمن در حال حاضر جبهه فرهنگ و اقتصاد کشور ما را نشانه گرفته است و باید مراقب بود؛ همان‌گونه که کارگران کشور در دوره دفاع مقدس کارخانجات را با وجود شرایط سخت آن دوران حفظ کردند، پس از پایان جنگ تحمیلی نیز با وجود شرایط سخت به راه خود ادامه دادند.

وی اضافه کرد: بسیج کارگری استان اصفهان برای برگزاری این یادواره پیش‌قدم بوده‌ است اما کمتر از شهدای کارگر یاد می‌شود در صورتی که از ۲۳ هزار شهید استان اصفهان، ۶۴۰۰ شهید از قشر کارگری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کارگر باید نام بعضی از خیابان‌ها، میادین و بزرگراه‌ها به نام شهدای قشر کارگر نامگذاری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.