یزد - رئیس بنیاد پژوهش های انقلاب اسلامی گفت: سهیم شدن درسرنوشت کشور خود و عزت داشتن یکی از اهدافی بود که امام به دنبال آن بود اگر مسئولان ورهبران کشور در اعمال و رفتار خود با مردم صداقت داشته باشند به معنای واقعی اسلام راستین در جامعه حاکم می شود.

سهیم شدن درسرنوشت کشور یکی از اهداف انقلاب  بود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، حجت الاسلام حمید روحانی شامگاه پنج شنبه درجشن پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: مهمترین مسئله ای که در مورد انقلاب اسلام باید مورد بررسی  قرار بگیرد اهدافی است که فجر آفرینان و حماسه سازان به دنبال آن بودند.

وی افزود: اگر ما به درستی اهداف انقلاب را درک کنیم ،می توانیم ادامه دهنده راه  حماسه سازان وفجر آفرینان باشیم واگر بتوانیم راه شهیدان انقلاب رادامه بدهیم  به یکی از اهداف انقلاب رسیده ایم.

وی افزود: دومین هدفی که فجرآفرینان به دنبال آن بودند خواسته های حضرت امام بود و سومین هدف فجر آفرینان شعار هایی بود که حماسه سازان انقلاب آن را دنبال می کردند.

روحانی تصریح کرد: افرادی که با رژیم طاغوت مبارزه می کردند ودر این راه از جان مال وناموس خود گذشتند به دنبال تحقق اسلام ناب محمدی درجامعه بودند ومهمترین خواسته ملت ایران حاکم کردن اسلام راستین محمدی در جامعه آن زمان بود .

رئیس  بنیاد پژوهشهای انقلاب اسلامی گفت: هدف دیگر مردم ایران استکبار ستیزی بود اسلامی که با منافع مستکبرین سر ستیز داشت  وبا رانت خواران و مستکبرین به مبارزه برخاستند ودر این راه به خاک وخون کشیده شدند تا دست اجانب را از این کشور کوتاه کنند .  

روحانی با بیان اینکه مبارزه با اشرافی گر ی دیگر هدفی بود که مبارزین و انقلابیون  برای آن مبارزه کردند گفت: مبارزه با اسلام من دراوردی وآمریکایی که با اسلام ناب محمد ی منافات داشت از دیگر اهداف امام ومبارزین بود .

وی خاطرنشان کرد: امام با نفی قانون پوچ کاپیتالیسیون به مردم ایران استقلال وعظمت را به ارمغان آورد وبه جنگ امریکا وانگلیس رفت وبا شاه که دست نشانده این حکومتها بود به مبارزه برخاست یکی از دستاوردها ی عظیم انقلاب نفی این قانون بود قانونی که  عزت احترام واستقلال رااز مردم گرفته  بود.

روحانی افزود: امام  (ره) علیه در وصیتنامه الهی و سیاسی خود تاکید داشتند  باید هشیار و بیدار باشیم  تا سیاستمدارن با وسوسه های خود ما را وابسته به قدر تهای شرق وغرب نکنند و فردی که مسلمان وپیرو خط امام وولایت فقیه باشد به  این قدرتها دست سازش نشان نمی دهد.

رئیس بنیاد پژوهشهای انقلاب اسلامی افزود : امیدواریم که همه ما از پیروان راستین امام وشهدا باشیم وپیرو ولایت فقیه باشیم و کسانی که از خط امام وراه شهدا شناخت داشته باشند می توانند ادامه دهند ه این راه باشند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.