بجنورد – نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد خراسان شمالی روز سه شنبه در محل سالن ورزشی شهید علیدخت بجنورد به مدت سه روز برگزار شد که در این نمایشگاه سمن ها و موسسه های مردم نهاد توانمندی خود را در ۴۳غرفه در معرض دید عموم قرار دادند .

نمایشگاه سازمان های مردم نهاد خراسان شمالی بدون تماشاچی

قدس آنلاین: زهره محمدی- در این نمایشگاه، استانداری و اداره کل ورزش و جوانان هر کدام ۱۳غرفه، بهزیستی ۸  غرفه، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ۴ غرفه و جهادکشاورزی یک غرفه را به خود اختصاص داده بود.

این نخستین تجربه خراسان شمالی در برپایی نمایشگاه دستاوردهای سازمانهای مردم نهاد جهت معرفی ظرفیت ها و توانمندی سازمان های مردم نهاد و سمن ها و اشتراک تجربه های آنان است اما متاسفانه این نمایشگاه مورد استقبال مردم قرار نگرفت در همین راستا برآن شدیم تا گفتگویی با غرفه داران در نمایشگاه داشته باشیم.

مدیرعامل تشکل مردم نهاد کانون شکوه سنخواست می گوید: این اولین نمایشگاه بعد از ۱۰ سال فعالیتم دراین تشکل است اما متاسفانه مورد استقبال مردم قرار نگرفت و با گذشت سه روز از نمایشگاه فروش بسیار ناچیزی داشتم.

صفری اظهار می کند: تبلیغات بصری در سطح شهر برای حضور مردم انجام نشده است و فروشی که در این نمایشگاه داشتم به اندازه پولی که از سنخواست تا این نمایشگاه حضور یافتم نبوده است.

نماینده غرفه میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان شمالی نیز بیان می کند: مکان برگزاری نمایشگاه مکان مناسبی نیست چون یک مجموعه ورزشی است و هر شخصی از این مکان عبورکند گمان می کند شلوغی محوطه به دلیل فعالیت های ورزشی است.

وی می افزاید: یکی دیگر از دلایل عدم استقبال از این نمایشگاه عدم آشنایی مردم با فعالیت های سازمانهای مردم نهاد است و تاکنون به مردم اطلاع رسانی کافی دررابطه با فعالیت های این سازمانها انجام نشده است.

یکی دیگر از غرفه داران ادامه می دهد: مدت زمان برگزاری نمایشگاه نیز محدود بود و همچنین برگزاری نمایشگاه در فصل سرما موجب استقبال کمتر شد.

حافظی یادآور می شود: اگر این نمایشگاه در فصل بهار و در اماکن عمومی مانند پارک ها و یا فرهنگ سرای شهروند برگزار می شد به طور حتم استقبال بیشتری داشت.

وی خاطرنشان می کند: تمام اجناس قابل فروش در این غرفه ها تولیدی خود استان بود و قیمتهای مناسبی داشت اما متاسفانه تبلیغات ضعیف و عدم اطلاع رسانی موجب شد این نمایشگاه موفقیت چندانی نداشته باشد.

مسئول موسسه مردم نهاد بهار آرامش نیز می گوید: برگزاری این نمایشگاه کمک زیادی به آشنایی مردم با فعالیت سازمانها و موسسه های مردم نهاد می کند بنابراین باید برای حضور مردم تبلیغات بیشتری صورت می گرفت.

وی تصریح می کند: برگزاری این نمایشگاه به عنوان اولین تجربه خوب بود اما مسئولین برای حمایت از سمن ها و موسسه ها باید به استمرار این نمایشگاهها اهتمام داشته باشند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.