مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیت الله طبسی نظام جمهوری اسلامی را به عنوان اعرف معروف های زمان، حمایت و با حکومت ستم شاهی به عنوان انکر منکرات پیش از انقلاب مبارزه کرد.

تلاش های آیت الله واعظ طبسی زیرساخت های ارزشمندی را در آستان قدس رضوی گرد آورد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عباس واعظ طبسی یار دیرین امام و رهبری با مبارزات پس از انقلاب اسلامی خود در پیروزی انقلاب خوش درخشید و پس از انقلاب نیز با واگذاری سکان آستان مقدس رضوی از سوی رهبر کبیر انقلاب وظیفه اش دوچندان شد و اما با وجود مدیریت ۳۶ ساله اش خاطره ای خوش در اذهان همگان گذاشت.

آیت الله واعظ طبسی ظهر روز جمعه ۷ اسفند، پس از حضور در شعبه اخذ رای مستقر در صحن آزادی حرم مطهر رضوی و شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در منزل دچار مشکلات تنفسی شده و در پی آن به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شد. این عالم ربانی سرانجام پس از ۸۰ سال عمر با برکت در سحرگاه جمعه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۴ دار فانی را وداع گفت.

آیت الله طبسی اعرف معروف های زمان را حمایت می کرد

تولیت آستان قدس رضوی در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: کارنامه درخشان آیت الله طبسی پیش از انقلاب بر هیچ شخصی پوشیده نیست و مبارزه با انکر منکرات که حکومت ستم شاهی وقت بود به خوبی در دوران زندگی ایشان به چشم می خورد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی افزود: ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران که اعرف معروف های زمان است را وظیفه اصلی و دینی خود می دانستند.

وی بیان کرد: مرحوم آیت الله طبسی پس از انتخاب به عنوان تولیت آستان قدس رضوی نیز از جایگاه عظیم و ملکوتی و الهی آستان مقدس در جهت معرفت افزایی و بصیرت آفرینی در جهت توجه به مردم استفاده کردند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: تلاش های ایشان زیرساخت های ارزشمندی را در این مجموعه عظیم گرد آورد و امید داریم که بتوانیم با بهره مندی از این زیرساخت ها در جهت اهدافی که ایشان داشتند و منویات مقام معظم رهبری در قالب منشوری که اعلام کردند جلوه پیدا کرده و تحقق ببخشیم.

آیت الله طبسی در دفاع از موقوفات رضوی بسیار استوار عمل کردند

شهردار مشهد همچنین در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: مرحوم آیت الله واعظ طبسی در دوران مبارزات قبل از انقلاب به عنوان اولین مبارزان انقلابی نام گرفتند.

سیدصولت مرتضوی افزود: آیت الله واعظ طبسی بعد از رحلت امام خمینی(ره) به عنوان یکی از یاران نزدیک و صدیق مقام معظم رهبری، خدمات بسیاری به نظام اسلامی داشتند.

وی به مدیریت شایسته آیت الله طبسی در آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: بدون شک ایشان در مقام تولیت آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) مدیریت اسلامی را با صلابت تحقق بخشیدند.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه تولیت فقید آیت الله طبسی زندگی سعادتمندی داشتند، افزود: امیدواریم رحمت و لطف الهی مشمول ایشان شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله طبسی در دفاع از موقوفات آستان قدس رضوی بسیار استوار عمل کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.