قم- امام جمعه قم گفت: امروز دشمنان با ابزار فضای مجازی جوانان ما را به قتلگاه می‌برند و یکی از راهکارها برای مقابله با این اقدامات این است که از دفاع مقدس غافل نشویم.

 دشمن با ابزار فضای مجازی جوانان ما را به قتلگاه می‌برند/ باید با ریشه‌های گناه مقابله کنیم

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه تقوا مونس و انیس انسان می‌شود، بیان کرد: انسان متقی حالت بی‌نیازی در خود احساس کرده و در پرتو تقوا انسان بدون قدرت و حاکمیت ظاهری، احساس عزت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره اینکه اشاعه فحشا در جامعه دینی روا و درست نیست، بیان کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله منکر پوشی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه پوشاندن منکر به معنی ترک نهی از منکر نیست، افزود: امروز شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به مسائل و پدیده‌هایی که بروز می‌کند دامن می‌زنند و یک گناه در سطح کل جامعه منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اشاعه گناه با آموزه‌های دینی همخوان نیست، بیان کرد: در راه مبارزه با منکر قبل از اینکه بخواهیم با معلول مبارزه کنیم، باید با علت مبارزه کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه باید با ریشه‌های گناه مقابله کنیم تا نسل جوان گمراه نشود، خاطرنشان کرد: اگر سرقت در جامعه زیاد می‌شود باید ریشه‌یابی شود که منشا سرقت چیست.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۰ اسفند به نام روز راهیان نور، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران راهیان نور مطالب مهمی را مطرح فرمودند و ایشان از دفاع مقدس به عنوان معدن طلا یاد کردند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با ابزار فضای مجازی جوانان ما را به قتلگاه می‌برند و یکی از راهکارها برای مقابله با این اقدامات این است که از دفاع مقدس غافل نشویم.

وی بیان کرد: جوانان ما با حضور در سرزمین‌های نور وقتی صحنه‌های مقاومت، پایداری و ایستادگی را به نظاره نمی‌نشینند در فضای دیگری قرار می‌گیرند و در می‌یابند که ما نباید در مقابل دشمن احساس ضعف و ناتوانی داشته باشیم.

حسینی بوشهری گفت: رهبری فرمودند هر زمانی که ما در مقابل دشمن نقطه ضعف نشان دادیم دشمنان پیشروی کردند. در حوزه اقتصادی وقتی که به دیگران چراغ سبز نشان دادیم احساس کردند تحریم‌ها کارساز بوده است.

وی به فرا رسیدن روز ۲۲ اسفند و روز شهید اشاره و خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی ما از شهید و شهادت بسیار زیبا سخن گفته شده است و بالاتر از شهادت در راه خدا نیکی وجود ندارد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس مردم آبدیده شده و به برکت خون شهدا سربلند شدیم، افزود: یاد و خاطره شهیدان خود را گرامی می‌داریم و باید خانواده شهدا را مورد تکریم قرار دهیم.

امام جمعه قم به ۲۷ اسفند سالروز بمباران شیمیایی حلبچه اشاره کرد و گفت: در این فاجعه بین ۳ تا ۵ هزار انسان کشته شد و صدام با هواپیماهای غربی بمب‌های شیمیایی را بر سر مردم ریخت؛ همچنین ۷ تا ۱۰ هزار نفر زخمی شدند، چه کسی پاسخگوی این مردم مظلوم بود؟

وی ضمن تقدیر از اهتمام ملت به مقوله احسان و نیکوکاری یادآور شد: استان قم در این حوزه نمونه بوده و خوش درخشیده است و در آستانه سال نو نباید فقط به فکر تهیه لباس نو برای فرزندان خود باشیم و باید به یاری فقرا و نیازمندان بشتابیم.

حسینی‌بوشهری دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با رهبر فرزانه انقلاب را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: ایشان بیانات بسیار تاثیرگذاری داشتند. رهبری به جد از مسؤولان خواستند نسبت به مردم و معیشت آنها احساس مسؤولیت کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبری تاکید کردند که باید مردم در سفره خود تاثیر مسائل اقتصادی را ببیند گفت: رهبری فرمودند البته شرایط کنونی اینچنین نیست.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه قرارداد با کشورهای خارجی کمتر محقق شده است، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند اگر کشور بخواهد با این قراردادها به نتیجه برسد راه به جایی نمی‌برد و باید به خودمان تکیه داشته باشیم. یکی از بنیان‌های ثبات کشور و نظام رضایت جامعه و مردم است و مسؤولان باید به این مهم توجه کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان گاهی ما را به مخالفت با حقوق بشر متهم کرده و گاهی تروریست معرفی می‌کنند، اضافه کرد: رهبری فرمودند به جای اینکه موضع تدافعی بگیریم باید موضع تهاجمی در برابر آنها بگیریم.

امام جمعه قم با اشاره به اقدامات ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود مردم ایران و برخی دیگر کشورها به آمریکا به بهانه‌های واهی گفت: کارنامه و پرونده حقوق بشر شما و نیروهای منطقه‌ای سیاه است. این همه مردم در یمن و سوریه کشته می‌شوند، آیا اینها رعایت حقوق بشر است؟ بگویید پایه گذار تروریست در منطقه کیست؟ آیا شما و مزدورانتان در منطقه حامی مالی تروریست‌ها نیستید؟

وی به سالگرد رحلت مرحوم حاج سید احمد خمینی اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در زمان حیات امام یاور ایشان بود و بعد از ایشان نسبت به رهبری وفاداری بسیاری داشتند که یاد و نامشان را گرامی می‌داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.