روزنامه گاردین از حمله یک باند تبهکار با انگیزه‌های نژادپرستانه به یک نوجوان ایرانی در منطقه «کرویدون» در جنوب شرقی شهر لندن، پایتخت انگلستان خبر داده است.

نوجوان ایرانی قربانی خشونت نژادپرستانه در لندن

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه انگلیسی گاردین از حمله یک باند تبهکار با انگیزه‌های نژادپرستانه به یک نوجوان ایرانی در منطقه «کرویدون» در جنوب شرقی شهر لندن، پایتخت انگلستان خبر داده است.

پلیس لندن اعلام کرد یک نوجوان پناهجو پس از آنکه از سوی گروهی در پایتخت انگلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفت، دچار شکستگی جمجمه شد و اکنون در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

به نقل از پرس تی وی،  پلیس شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این حادثه در منطقۀ کرویدون در جنوب لندن رخ داده است. این نوجوان ۱۷ ساله جمعه‌شب با دو تن از دوستان خود در ایستگاه اتوبوس منتظر ایستاده بود که یک گروه ۸ نفره به آن‌ها نزدیک شدند.

به گفتۀ پلیس لندن، گمان می‌رود این حمله یک اقدام نژادپرستانه و ناشی از نفرت باشد.

کریس بلامیرس، یکی از افسران پلیس لندن، گفت: «برای ما مسلم شده که مظنونان از قربانی پرسیده‌اند اهل کجاست و وقتی فهمیده‌اند که او یک پناهجو است دنبالش کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.»

وی افزود ضربات متعدد به سر باعث جراحات جدی در جمجمه و صورت وی شده است.

بلامیرس گفت مظنونان پس از این حمله فرار کردند. وی همچنین از مردمی که به کمک پسر پناهجو که بیهوش روی زمین افتاده بود، رفتند، قدردانی کرد.

وی افزود: «همۀ ما در برابر (جرائم ناشی از) نفرت می‌ایستیم و از هرکس که در این زمینه اطلاعاتی دارد می‌خواهیم فوراً به پلیس مراجعه کند.»

دوستان این پسر پناهجو نیز دچار جراحات جزئی شده‌اند. هنوز کسی در رابطه با این حملۀ نژادپرستانه بازداشت نشده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

دایان ابوت، از نمایندگان حزب کارگر در مجلس و وزیر کشور دولت در سایۀ بریتانیا، گفت دولت برای مقابله با چنین حملاتی اقدامات لازم را انجام نداده است.

وی افزود: «ما باید بر این مسئله تأکید کنیم که در جامعۀ ما جایی برای نفرت، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی وجود ندارد.»

جرائم ناشی از نفرت و خشونت انواع جرائمی است که با انگیزه‌های مذهبی و نژادپرستانه انجام می‌شود و ممکن است به شکل تعرض فیزیکی، زورگویی، ایجاد مزاحمت، صدمه به اموال، خشونت کلامی و فحاشی، دیوارنوشته‌های موهن و ارسال ایمیل‌های تنفرآمیز بروز یابد.

گزارش‌های وزارت کشور بریتانیا حاکی است جرائم مبتنی بر نفرت بعد از موافقت مردم این کشور در همه‌پرسی سال گذشته با خروج از اتحادیۀ اروپا (برگزیت) بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

پلیس بریتانیا اخیراً هشدار داد هم‌زمان با شروع مذاکرات مربوط به خروج این کشور از اتحادیۀ اروپا، میزان جرائم مبتنی بر نفرت افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.