یزد - وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: جهت‌گیری در ارتباط با اعطای تسهیلات تولید با ید تغییر کند.

جهت‌گیری در ارتباط با اعطای تسهیلات تولید با ید تغییر کند

به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی عصر جمعه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار که در یزد برگزار شد،با اشاره به ضرورت توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: جهت‌گیری در ارتباط با اعطای تسهیلات تولید با ید تغییر کند  واین جهت‌گیری باید درست‌تر باشد.

وی افزود: برخی استانها در پرداخت تسهیلات بیش از حد مشخص شده هم اقدام کردند، و هدف ما از ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تثبیت شغل بود که تا حد زیادی محقق شد.

ربیعی تصریح کرد: امسال تلاش  شده در مالیات و بخش تأمین اجتماعی حمایت بیشتری از صنایع انجام شود وسال گذشته در بحث اقتصاد، سال رسیدن به تعادل بود و امسال سال شکوفایی و جهش اقتصادی است .

ربیعی تصریح کرد: سالانه یک میلون و ۲۵۰ هزار نفر نیرو وارد بازار کار می‌شود که از این تعداد ۸۵۰ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی هستند و در بخش کشاورزی تثبیت شغل پیدا کرده‌ایم ودر سال جدید نرخ بیکاری استان یزد هشت دهم درصد بهبود می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد ۸۵۰ هزار شغل با رویکرد پیش به سوی ایجاد یک میلیون شغل را از جمله رویکردهای دولت در سال جدید دانست و افزود: امروز تراز تجاری کشور جمعاً مثبت شده و حدود سه درصد نرخ مشارکت در جامعه افزایش یافته و این نشان از امیدواری مردم دارد

این مسئول تصریح کرد: اگر امروز  تعداد بیکاران در جامعه زیاد است مقصر  دولت قبل می باشد که در جامعه اشتغال ایجاد نکرده و بیکاری‌های فزاینده ای در جامعه بوجود آمد ه است .

وی از افزایش ۵۰۰ درصدی ارزش دفترچه بیمه روستائیان خبر داد و گفت: در استان یزد سه مرکز درمانی تامین اجتماعی وجود داشت که در سه سال گذشته سه مرکز دیگر اضافه شده است.

ربیعی افزود:  امسال سال رونق مسکن در کشور است واز جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دولت بحث مسکن است که یک جلسه ستاد به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.