بردسکن- رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن از اولین وقف جدید این شهرستان در سال ۹۶ خبرداد.

وقف ۶۰ اصله درخت پسته به نیت افطاری درشب ۲۱ ماه رمضان

حجت الاسلام حبیب صادقی در گفت و گو به خبرنگار ما گفت:  به همت حسن حسن زاده  از روستای حسن آباد ۶۰ اصله درخت پسته  وقف شد که در آمد حاصله  از آن  صرف افطاری در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان  شود.

وی  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درراستای ترویج فرهنگ وقف گفت: یکی از اولویت های کاری این اداره درسال جاری تبلیغ و ترویج فرهنگ است که مردم  به این سمت و سو ترغیب پیدا کنند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن  با بیان اینکه بیشترین موقوفات کشور طی ۸ سال گذشته  ثبت شده است گفت:  درسطح کشور ۸۰۰  مورد نیت واقفین داریم.  حجت الاسلام صادقی موقوفات شهرستان بردسکن را ۷۵۶ مورد با دارا بودن  بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ رقبه  عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد موقوفات بردسکن صرف عزاداری و اطعامحضرت اباعبدالحسین (ع) در ماه محرم و صفر می شود.

وی با اشاره به اینکه برای ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) کمترین موقوفات  را در استان و شهرستان داریم گفت: دراین رابطه  طرح مهر فاطمی در استان اجرا شده است که واقفین می توانند دراین حوزه نیز ورود پیدا کنند.

وی اظهارداشت: موقوفه مهر فاطمی اولین وقف دسته جمعی به نام صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) است که در مرکز استان استارت آن زده شده است. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن افزود:   این موقوفه در زمینی به مساحت هزار متر مربع و با زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع  در ۷ طبقه و دارای ۱۵ واحد تجاری و ۲۰ واحد اقامتی و ۲ طبقه پارکینگ احداث و آماده بهره برداری می باشد.

وی گفت: دراین حرکت ارزشمند تعداد ۳۲۰ هزار سهم به ازای هر سهم ۵۰ هزار تومان به فروش می رسد و در آمد حاصله از آن  در ایام عزاداری ، جشن حضرت زهرا(س)، حمایت و کمک به هزینه های برنامه های فرهنگی و اعزام مبلغ درایام فاطمیه و کمک به ایجاد موقوفات حضرت زهرا (س)  در سایر استان صرف می شود. 

حجت الاسلام صادقی  عنوان کرد:  در شهرستان بردسکن تاکنون ۱۲ سهم  برای موقوفه مهر فاطمی به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان   سرمایه گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.