۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: 520935

از تقدیم اجرای دژاکام به زلزله‌زدگان و عارف لرستانی،حضور محمود دولت آبادی در یک اجرا و یک تفاهم‌نامه سینمایی و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» به نویسندگی «برتولت برشت» و کارگردانی «امیر دژاکام» که این روزها در تالار حافظ تهران به روی صحنه رفته است،  شب گذشته در جمع تماشاگران به احترام وقایع تلخ روزهای جاری به روی پا ایستاد و سکوت کرد.


در اجرای 27 فروردین ماه، نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» که هنرمندانی چون نادر مشایخی، رضا صابری حامد سلیمان زاده و بهروز خوش فطرت از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون و همچنین امین اصلانی و  مهدی شاه حسینی از کمدین‌های برنامۀ خندوانه،  نیز حضور داشتند، شب گذشت به احترام نکوداشت یاد و خاطرۀ جانباختگان مظلوم زلزلۀ آذربایجان یک دقیقه سکوت کرد.

امیر کربلایی زاده، بازیگر نقش «آرتورو اویی» که به نمایندگی از گروه «اندیشۀ ماهان» پس از این اجرا در جمع تماشاچیان سخن می‌گفت، پس از پایان اجرا، اثر را به روح «عارف لرستانی» تقدیم کرد

سروش طاهری ( بوچر-هنرپیشه)، تینو صالحی (کلارک – قاضی)، بهار قاسمی (منشی- پرستار)، بهرام ابراهیمی (روما- شیت)، مرتضی آقاحسینی (داگسبارو – سبزی فروش سیسرویی)، دانیال ابراهیمی(داگسباروی جوان)، امیر کربلایی زاده (آرتورو اویی)، احسان ابوالقاسم ( بادیگارد اویی)، ابوالفضل جمشیدی (جیری)، حسین شهبازی(باول – فیش)، ملیحه کیا (گودویل-برادر کراکت- اینا) ، هدیه آزاده (اوکیسی- کراکت)، مهرنوش دارا (زن- وکیل مدافع)، حامد پورمحمد (جیوولا)، عارف عباسی (دادستان- کشیش)، سمیه صباغی (داکدیسی)، نرگس محمدی ( بتی دالفیت)، شهره رعایتی(آقای دالفیت) از جملۀ بازیگرانی هستند که در آخرین اثر امیر دژاکام در مقام کارگردان به ایفای نقش می‌پردازند.

«صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری در تالار حافظ تهران، هر شب از ساعت 20:45 دقیقه روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است:« داستان نمایشنامه در مورد جنایتکار خرده پا به نام آرتورو اویی که از آشفتگی وضع بازار سبزیجات در شیکاگو و فساد موجود در دستگاه قضایی و شورای شهر استفاده کرده و به یک جنایتکار قدرتمندی تبدیل می‌شود که تمام امور شهر را به دست گرفته، مخالفان خویش را ساکت کرده و قصد تسخیر سایر نقاط را دارد.»

محمود دولت آبادی به تماشای یک نمایش کودک نشست

محمود دولت آبادی نویسنده یکشنبه ۲۷ فروردین ماه به تماشای نمایش عروسکی موزیکال "موش تا موش" به کارگردانی رامین کهن در تالار هنر نشست.

نمایش "موش تا موش" که از 7 فروردین ماه همزمان با روز جهانی تئاتر با حضور جمعی از هنرمندان و به دست مرضیه برومند افتتاح شد، تاکنون میزبان هنرمندانی چون رضا بابک، آزاده پورمختار، هرمز هدایت، امیرحسین صدیق، زهرا صبری، ایرج محمدی، هما جدیکار، افسانه زمانی، عباس جهانگیریان و... بوده است.

نمایش؛ "موش تا موش" عنوان نمایشی عروسکی و موزیکال برای کودک و نوجوانان است که به نویسندگی و کارگردانی رامین کهن از 7 فروردین‌ماه در تالار هنر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش روایت‌گر داستان کوچه پس‌کوچه‌های شهری است که هر شب آواز غمگین و سوزناک‌ آقا موشه که عاشق و دلداده خاله موشه است در آن شنیده می‌شود. خاله موشه بی‌خبر از این‌که این آواز غمناک در هجر او خوانده می‌شود، هرشب ستاره‌ها را می‌شمرد و به زیبایی ماه خیره می‌شود.

دراین نمایش موزیکال کودک و نوجوان که به شیوه عروسکی و به مدت 55 دقیقه اجرا می‌شود، مرضیه برومند و هنگامه مفید به عنوان صداپیشه همکاری دارند. الکا هدایت، امیررضا میرآقا، محمدرضا مالکی و رامین کهن دیگر صداپیشگان این نمایش هستند و سعید ابک، پرستو آریاکیا، الهام ایروانی، علی باروتی، فاطمه پورهاشمی، هانی حسینی، حمیدرضا گودرزی، متین گودرزی و مرضیه نادری عروسک‌گردانان نمایش "موش تا موش" هستند.

نمایش "موش تا موش" فروردین و اردیبهشت 96 هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 20 در تالار هنر به روی صحنه می‌رود.

در دیدار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران از دفتر آبادان انجام شد؛
امضای تفاهم نامه میان انجمن سینمای جوانان ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی منطقه آزاد اروند

در دیدار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران از دفتر آبادان و در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند تفاهم نامه‌ای در راستای فعالیت‌های هر چه بیشتر انجمن سینمای جوانان ایران در این منطقه منقعد شد.


به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سیدصادق موسوی در سفر یک روزه به آبادان و خرمشهر ضمن بازدید از دفتر سینمای جوانان ایران در آبادان، با هنرمندان و فیلمسازان شهرهای آبادان و خرمشهر دیدار وگفت‌وگو کرد.

موسوی همچنین پس از حضور در پشت صحنه یکی از فیلم‌های انجمن سینمای جوانان با موضوع شهدای غواص در جلسه‌ای مشترک با همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند تفاهم‌نامه‌ای را میان این اداره کل و انجمن سینمای جوانان امضا کرد.

در این جلسه قنواتی گفت : اولین حضور شهرستانی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران درشهر آبادان در سال جدید حاکی از دیدگاه ایشان برای توجه به مناطق و دفاتری ازاین دست است و این باعث خوشحالی است.

سیدصادق موسوی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فیلمسازان آبادان گفت: آبادان به دو دلیل حائز اهمیت است، اول اینکه ایران ما به سرزمین عزیز و مقاوم خوزستان بدهکار است و دوم حضور استعدادهای درخشانی که از این خطه برخاسته و در هنر و ادبیات ایران تاثیر فراوان داشته‌اند. همچنان هم نسل جوان این استان از هنرمندان خلاق و با استعداد به حساب می‌آیند و لازم است از آنها حمایت شود.
مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: آبادان مردم سینما دوستی دارد و برای این مردم سینما و سینما دوستی امر دیرآشنایی است.

در ادامه جلسه تفاهم نامه‌ای بین مدیر عامل انجمن سینمای جوانان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به امضا رسید که طبق آن مقرر شد، جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آذرماه سال‌جاری با مشارکت این دو نهاد در آبادان برگزار شود. همچنین تجهیز کامل و به‌روز فنی دفتر آبادان و حمایت از تولیدات حرفه‌ای این دفتر از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.