۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 522463

مشهد- سال ۷۳ سینما شهر قصه در منطقه گلشهر مشهد با ۲۲۰ صندلی توسط بخش خصوصی افتتاح شد. سینما شهر قصه که چند سالی است به دلیل توجه نداشتن مالکین تعطیل شده است در شرایط تخریب کامل قرار دارد و شهرداری هم مطالبه پارکینگ و دیگر شرایط لازم را برای بازسازی آن در دستور کار قرار داده است. حال باخبر شدیم که متأسفانه بعد از گذشت ۲۳ سال از تأسیس سینما شهر قصه این سینما در حال تخریب است.

 تنها سینمای حاشیه شهر مشهد تخریب شد

حسین پورحسین: سال ۷۳ سینما شهر قصه در منطقه گلشهر مشهد با ۲۲۰ صندلی توسط بخش خصوصی افتتاح شد.
در آن زمان مسئولان امور سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه‌ای به ساخت سینما در مشهد و دیگر شهرستان‌ها داشتند.
با افتتاح سینما شهر قصه، مجموعه سینمایی سیمرغ در قاسم آباد با پنج سالن نمایش، سینما بهمن در منطقه خواجه ربیع با سه سالن نمایش، سینما مهران در قاسم آباد، سینما پیروزی در خیابان پیروزی مشهد به بهره‌برداری رسید.
در چند سال گذشته سینما بهمن تعطیل شد، سینما مهران تغییر کاربری داد و تجاری شد، ساخت پردیس سینمایی در مطقه طلاب توقف یافت. چند سالن سینما در شهرستان‌های استان تعطیل شدند و ماده ۱۶۱ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در برنامه چهارم توسعه هم در برنامه پنجم نادیده گرفته شد و در عمل سرمایه‌گذارانی که می‌توانستند به ازای زیربنای سالن سینما فضاهای تجاری رایگان براساس مصوبه ماده ۱۶۱ داشته باشند از تسهیلات آن بی بهره ماندند و حال در چنین شرایطی سینما شهر قصه که چند سالی است به دلیل توجه نداشتن مالکین تعطیل شده است در شرایط تخریب کامل قرار دارد و شهرداری هم مطالبه پارکینگ و دیگر شرایط لازم را برای بازسازی آن در دستور کار قرار داده است.
حال باخبر شدیم که متأسفانه بعد از گذشت ۲۳ سال از تأسیس سینما شهر قصه این سینما در حال تخریب است.

هیچ سینمایی حق تغییر کاربری ندارد

افشین تحفه گر چهره نام آشنای هنرمندان و سینماگران که هم اکنون معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی است، در این خصوص به قدس می‌گوید: هیچ سینمایی در استان نباید تعطیل شود و هیچ سینمایی هم حق تغییر کاربری ندارد.
وقتی از او سؤال می‌کنم چرا سینما شهر قصه را تخریب می‌کنند، می‌گوید: این را باید از مالک سینما پرسید ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا سینما دوباره به نحو مطلوبی بازسازی شود و مردم حاشیه شهر مشهد از داشتن سینما محروم نشوند و اگر شهرداری هم پای کار بیاید و به ازای ملک سینما که از نظر پارکنیگ مشکل دارد زمین مناسبی را در اختیار مالک در همان محدوده قرار دهد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین حمایت را از بازسازی یا ساخت سینما شهر قصه به عمل خواهد آورد.
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون افرادی داوطلب ساخت سینما در مشهد و شهرستان‌ها هستند و ما در نظر داریم که بیشترین توجه را به بازسازی و ساخت سینما در برنامه کاری خود داشته باشیم.
تحفه گر با اشاره به اینکه مشهد به عنوان قطب بزرگ نمایش فیلم بیشترین فروش گیشه سینما را در اختیار دارد و مشهدی‌ها از جمله سینما روترین افراد جامعه به شمار می‌آیند و در عین حال با همه تلاشی که می‌شود تا سینمایی تعطیل نشود اما بعضی از سینماهای قدیمی به دلیل نداشتن ایمنی تعطیل شده‌اند وباید بازسازی شوند.
وی با تأکید بر اینکه پردیس سینمایی طلاب مشهد با ۶ سالن نمایش یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بخش خصوصی است که می‌تواند از نظر فرهنگی و سینمایی بیشترین کارآمدی را در عرصه نمایش فیلم در منطقه محروم مشهد از فضاهای فرهنگی و هنری ایفا کند، گفت: با عنایت به اینکه استانداری و شورای شهر مشهد هم برای ادامه ساخت این پروژه فضاهای تجاری مورد نیاز را مجوز داده‌اند، پردیس سینمایی، تجاری طلاب را مورد حمایت قرار خواهیم داد تا بعد از توقف ۱۷ ساله این پروژه سینمایی تجاری هم به بهره‌برداری برسد.
وی از شهرداری مشهد خواست برای جلوگیری از تخریب سینما و تغییر کاربری همچون گذشته همکاری لازم را با مالک سینما شهر قصه داشته باشند تا مردم حاشیه شهر مشهد از داشتن سالن سینما مرحوم نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.