نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام می تواند منجر به رویش تشکلی شود که ثمرات بزرگی برای جهان اسلام خواهد داشت.

اجلاسیه اعتاب باید به دنبال نهادینه کردن فرهنگ زیارت باشد

قدس آنلاین - حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر ایجاد وحدت و همدلی در بین کشورهای مسلمان را یکی از برکات این اجلاس برشمرد و  افزود: انتقال تجربیات در پذیرایی از زایران و زائرگردانی یکی دیگر از دستاوردهای ارزنده این اجلاس است. زیرا هم اینک در حوزه پذیرایی از زائران در اعتاب مقدس مشکلات زیادی وجود دارد و درست است که برخی اعتاب مانند حرم رضوی جلوتر هستند اما وجود کاستی ها را نمی‌توان انکار کرد.
وی در گفتگو با قدس با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ زیارت در اعتاب مقدسه تصریح کرد: در حال حاضر رعایت آداب زیارت در اماکن مقدس به راحتی امکان پذیر نیست. ازدحام جمعیت و نبود آرامش و به عنوان مثال نبود کفشداری های مناسب در برخی اعتاب و بسیاری موارد از این دست موجب می شود زائران، آرامش کافی نداشته باشند.
قاضی عسگر به یکی دیگر از برکات همگرایی عتبات اشاره و خاطرنشان کرد: ساخت و سازها در عتبات مقدسه دچار مشکلات و کاستی های زیادی است که انتقال تجربیات در این حوزه بسیار مفید است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان اظهار امیدواری کرد که این اجلاسیه ها با دور شدن از تشریفات، و پرداختن به اصل مسائل بتوانند گره های بزرگی را در بحث حقوق زائران باز و مسیر زیارت را هموارتر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.