مشهد- همزمان با اعیاد فرخنده ماه شعبان، نمایشگاه‌های گوناگون منابع اطلاعاتی در برخی از کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در کشور دایر شد.

نمایشگاه‌های اعیاد شعبانیه در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی دایر شد

به گزارش قدس آنلاین، مجموعه‌ای منتخب از کتاب‌های چاپی، نرم‌افزار، بروشور و پوستر، با موضوع سیره، زندگانی و سخنان امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، در این نمایشگاه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های امام رضا(ع) تربت‌حیدریه، بیرجند و بروجرد و همچنین کتابخانه آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی(ره) مشهد در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه‌های مناسبتی با هدف گرامی‌داشت ولادت پربرکت این دو امام همام و همچنین قمر بنی هاشم(ع)، معرفی آثار مرتبط با این سه نور هدایت، اشاعه ارزش‌های والای اسلامی، تبیین فرهنگ تشیع و سیره ائمه اطهار(ع) و آشنایی هر چه بیشتر مراجعین کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با منابع موضوعی این کتابخانه‌ها برپا شده است.

نمایشگاهی از پوستر، کتاب‌ و نرم‌افزار با عنوان «سه ماه عالمین»، از ۹ تا ۱۴ اردیبهشت ۹۶، در کتابخانه امام رضا(ع) تربت‌حیدریه پذیرای علاقه‌مندان است.

همچنین با نمایش کتاب‌ها و نرم‌افزارهای برگزیده، نمایشگاه «سرداران کربلا»، از ۹ تا ۱۴ اردیبهشت سال جاری، در کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند در معرض دید عموم کتابدوستان گذاشته شده است.

نمایشگاهی از کتاب و بروشور با عنوان «ثارالله»، از ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، در کتابخانه امام رضا(ع) بروجرد میزبان اهل کتاب و کتابخوانی است. در کنار آثار موضوعی این سه نور الهی، به مناسبت روز معلم نیز آثاری از استاد شهید مطهری(ره) در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

نمایشگاهی از منابع چاپی و دیجیتال نیز با عنوان «الگوهای کمال»، از ۹ تا ۱۸ اردیبهشت ماه، در کتابخانه آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) مشهد، برگزار شده است.

کرامات امام حسین(ع)، سردار کربلا، حسین در اندیشه مسیحیت، اخلاق حسینی، ردپای خورشید، امام سجاد(ع) الگوی زندگی، جهاد امام سجاد(ع)، نقش امام سجاد(ع) در رهبری شیعه، سقای معرفت، چهره درخشان: قمر بنی‌هاشم(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) مظهر کمالات و کرامات، برخی از عناوین منابع چاپی این نمایشگاه به‌شمار می‌رود.

از جمله منابع دیجیتالی نیز می‌توان از نرم‌افزارهایی مانند دانش‌نامه امام حسین(ع)، سلطان کربلا، کعبه دل‌ها، لسان صدق، پیشوای شهادت، قصه‌های امام حسین(ع) و... نام برد.

این کتابخانه‌ها با بهره‌مندی از بخش‌های مختلف مطالعاتی و منابع متنوع در موضوعات مختلف، زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌های وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، میزبان اهل علم و پژوهش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.