بر اساس رنکینگ جدید فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) فوتبال ایران همچون ماه گذشته در رده بیست و هشتم جهان قرار دارد و بهترین تیم آسیایی در رنکینگ است.

ایران همچنان بهترین تیم آسیا/ شاگردان کی‌روش در رده بیست و هشتم جهان

به گزارش قدس آنلاین، فدراسیون بین المللی فوتبال امروز پنجشنبه رنکینگ جهانی تیم های فوتبال جهان در ماه می را منتشر کرد. بر اساس رنکینگ منتشر شده، جایگاه فوتبال ایران در میان تیم های جهان و آسیا تغییری نکرده است.

بر این اساس فوتبال ایران که ماه گذشته با پنج پله صعود و مجموع ۸۲۰ امتیاز صاحب جایگاه ۲۸ جهان شده بود، در رنکینگ ماه می نیز این جایگاه را با همین امتیاز حفظ کرده است. با حفظ این جایگاه، فوتبال ایران همچون ماه گذشته در صدر برترین تیم های آسیایی قرار دارد.

البته به جز ایران، رنکینگ جدید فیفا برای دیگر تیم های آسیایی نیز بدون کوچکترین تغییر و جابه جایی همراه بوده است. بر این اساس همچون ماه گذشته  و بعد از ایران، تیم کره جنوبی همچنان در رده ۴۳ جهان و دوم آسیا قرار دارد. کره ای ها ماه پیش با سه پله سقوط در این جایگاه قرار گرفته بودند.

فوتبال ژاپن که ماه گذشته با ۷ پله صعود در رده ۴۴ جهان قرار گرفته بود در این ماه نیز در این رده باقی ماند تا سومین تیم آسیایی رنکینگ فیفا باشد. در این رنکینگ، استرالیا جایگاه ۵۰ جهان و چهارم آسیا را در اختیار دارد و فوتبال عربستان هم در رده ۵۲ باقی ماند تا تیم پنجم آسیا باشد.

به گزارش مهر، بر اساس رنکینگ منتشر شده از سوی فیفا، جایگاه ۱۰ تیم اول فوتبال جهان نیز هیچ تغییر نکرده و کماکان برزیل صدرنشین رنکینگ فیفا است.

رده بندی ۱۰ تیم نخست فوتبال جهان در رنکینگ جدید فیفا به شرح زیر است:

۱- برزیل (۱۶۷۲ امتیاز)
۲- آرژانتین (۱۶۰۳ امتیاز)
۳- آلمان (۱۴۶۴ امتیاز)
۴- شیلی (۱۴۱۱ امتیاز)
۵- کلمبیا (۱۳۴۸ امتیاز)
۶- فرانسه (۱۲۹۴ امتیاز)
۷- بلژیک (۱۲۸۱ امتیاز)
۸- پرتغال (۱۲۵۹ امتیاز)
۹- سوئیس (۱۲۱۲ امتیاز)
۱۰- اسپانیا (۱۲۰۴ امتیاز)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.