معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری گفت:‌ نزدیک به ۳ میلیون نفر موفق به رأی دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری نشدند.

۳میلیون نفر موفق به رأی دادن نشدند

  به گزارش «قدس آنلاین»، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اخیراً آمارهای متناقضی از افراد حاضر در شعب اخذ رأی در آخرین ساعات زمان رأی‌گیری بیان شده به‌طوری‌که رئیس‌جمهور این افراد را حدود ۴ میلیون نفر و وزیر کشور حدود یک میلیون نفر اعلام کردند، ‌ شما به عنوان عضو هیأت اجرایی مرکزی انتخابات آماری در این خصوص دارید یا خیر، اظهار داشت: قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح دارد که وزارت کشور انتخابات را باید با نظارت هیأت مرکزی اجرایی ریاست جمهوری اجرا کنند و اعضای این هیأت نیز چندین شخصیت حقوقی و حقیقی دارند، ما در طول انتخابات ریاست جمهوری جلساتی را در وزارت کشور داشتیم. وزیر کشور گزارش روند انتخابات را مرتب به هیأت اعلام می‌کرد.

وی در ادامه افزود: روز انتخابات هم اعضای هیأت اجرایی در وزارت کشور مستقر بودند، متأسفانه این امکان فراهم نشد که تا از کسانی که بعد از ۱۲ شب در حوزه‌های انتخابیه حضور داشتند رأی‌گیری شود.

عضو هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم به سخنان مقام معظم رهبری برای مشارکت حداکثری را لبیک گفتند، تصریح کرد: افرادی در روز ۲۹ اردیبهشت بودند که حدود ۶ تا ۷ ساعت در صف منتظر بودند تا رأی دهند، تعداد قابل توجهی هم ساعت‌ها منتظر ماندند اما بعد از ۱۲ شب امکان رأی‌گیری از آنها فراهم نشد که بنده همان‌موقع از برخی کارشناسان وزارت کشور پرسیدم و از طرف دیگر از طریق فضای مجازی که عکس و فیلم‌های صف‌های طولانی را در استان‌های مختلف برای ما می‌فرستادند، جمعیت قابل توجهی حضور داشتند که بر این اساس با توجه به سوالی که از کارشناسان وزارت کشور پرسیدم که این جمعیت حدود چقدر هستند، وی عدد حدود سه میلیون نفر را گفتند.

امیری اضافه کرد: همچنین تعدادی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی هم برآوردی کرده بودند که آنها هم بالای سه میلیون نفر را اعلام کرده بودند که متأسفانه نشد از آنها رأی‌گیری شود. بنده از کسانی که در صف‌ها منتظر شدند و نتوانستند رأی دهند عذرخواهی می‌کنم و قطعاً حضور آنها در شور انتخابات موثر بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.