شهرکرد-رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از کشف ۹۲ درصدی جرایم رایانه‌ای در استان خبر داد.

۹۲ درصد جرایم رایانه ای در چهارمحال و بختیاری کشف شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی عسگری گفت: در این مدت آمار کشف جرایم رایانه ای در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به رشد روز افزون جرایم در فضای سایبری، پلیس فتا استان با بهره گیری از نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات نوین هیچ گونه حاشیه امنی در فضای مجازی برای مجرمان باقی نخواهد گذاشت.

رئیس پلیس فتا استان با هشدار به کاربران رایانه ای در استان افزود: تعدادی از سایت ها مانند یک تور ماهیگیری عمل می کنند، به طوری که فردی ده ها وبسایت جذاب و فریبنده را ساخته و در بستر اینترنت قرار می دهد تا کاربرانی که اطلاع دقیق از این گونه سایت ها ندارند، به دام آن افتاده و اطلاعات آنها را مورد سوء استفاده قرار دهند.

سرهنگ عسگری با اشاره به رشد چشمگیر تبلیغات در فضای مجازی افزود: در استان ایجاد کانال های تبلیغاتی جعلی توسط کاربران در شبکه اجتماعی تلگرام به نام بانک ها با هدف کلاهبرداری رو به افزایش است.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا استان آماده پاسخگویی به هرگونه مشکل و سوال در خصوص وقوع حوادثی نظیر، سرقت،اخاذی، کلاهبرداری و دیگر جرایم در فضای مجازی هستند و شهروندان می توانند با شماره تلفن ۲۱۸۲۷۹۵ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی های این کارشناسان بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.