شهرکرد- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار تن جو از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری برداشت شود.

۴۰ هزار تن جو از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری برداشت می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، سیروس بیک‌بکان گفت: سطح زیر کشت جو آبی در استان هفت هزار و ۲۵۰ هکتار و جو دیم ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین از هر هکتار جو آبی ۳.۵ تن و از هر هکتار جو دیم یک تن برداشت شود.

بیک‌بکان با اشاره به اینکه برداشت جو در شهرستان لردگان آغاز شده است، تصریح کرد: برداشت جو در اراضی دیم تا اواخر مردادماه در استان ادامه دارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۱۷ هزار هکتاری سطح زیر کشت یونجه در اراضی استان، تصریح کرد: هر ساله به دلیل ثابت بودن سطح زیر کشت این محصول، به طور متوسط از هر هکتار ۱۰ تن برداشت می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه حدود۴۰ تن بذر اصلاح‌شده میان کشاورزان توزیع می‌شود، گفت: نظارت بر کاشت و آماده‌سازی مطلوب زمین، استفاده از کودهای پایه پتاسه و فسفر و کودهای آلی، کشت مکانیزه و توجه به تاریخ مناسب کشت از جمله عوامل موثر در کشت این محصول است. 

بیک‌بکان به کشاورزان توصیه کرد: از خرید بذرهای غیراستاندارد و ارقام گرمسیری که سازگار با استان نیست، خودداری کرده و بذر مورد نظر خود را از مراکز معتبر و زیر نظر جهاد کشاورزی خریداری کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.