قم- استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: گروه تروریستی داعش هیچ ربطی به قومیت و یا مذهب خاصی ندارد، بنابراین ما نباید تحت تاثیر تبلیغات، تحرکات و القائات دشمن، حوادث تروریستی اخیر را به یک اختلاف قومیتی تبدیل کنیم.

گروه تروریستی داعش ارتباطی با قومیت خاصی ندارد/ داعش مهره آمریکا و صهیونیسم است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محسن غرویان خاطرنشان کرد: داعش و سایر گروه های تروریستی در کشورهای اسلامی مهره های سیاسی آمریکا و صهیونیسم هستند و دشمنان اسلام با استفاده از ظرفیت این مهره ها، به دنبال تشدید اختلافات داخلی و جنگ مذهب علیه مذهب هستند.

وی ادامه داد: اگر یک داعشی و یا تروریست به زبان خاصی حرف می زند نباید علیه یک قومیت بدبین شویم، داعش در کشورهای اروپایی هم افرادی را به کار گرفته که به زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ... صحبت می کنند.

غرویان خاطرنشان کرد: در کشورهای عربی نیز مزدوران استکبار به زبان عربی سخن می گویند و در کشور ما نیز از همین شگرد استفاده کرده و با زبان قومیت ها حرف می زنند، ولی ماهیت اینها ارتباطی به زبان، قومیت و یا مذهب خاصی ندارد.

وی ادامه داد: همه ما باید مراقب باشیم و هیچ قومی از اقوام داخل کشور را متهم نکنیم بلکه یک نگاه کلان داشته باشیم و وحدت و انسجام ملی حود را بیش از پیش حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: خود قومیت ها نیز باید مراقب باشند که تحت تاثیر تحرکات مستقیم و غیرمستقیم دشمنان و صهیونیسم قرار نگیرند وبلکه باید وحدت و اتحاد با سایر قومیت های کشور را حفظ کنند.

غرویان خطاب به قومیت ها خاطرنشان کرد: مبادا احساسات قومیتی و تحریک آمیزی که از خارج کشور هدایت می شود موجب آسیب های جدی در سطح کلان کشور شود و این هوشیاری اقوام مختلف را می طلبد.

وی تاکید کرد: بعد از حوادث تروریستی در تهران، وحدت و اتحاد در کشور پررنگ تر شده است، کما اینکه این حوادث هیچ ارتباطی به دولت و یا مخالفان دولت ندارد ولی برخی این را به یک مساله حزبی و گروهی تبدیل می کنند که در این زمینه هم باید مراقب باشیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.