بر اساس اعلام نتایج مرحله نخست دوازدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ۲ هزار و ۸۳۰ نفر به مرحله دوم این آزمون‌ها راه یافتند.

راه‌یابی ۲۸۳۰ نفر به مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان/ بانوان امسال هم پیشتازند

به گزارش قدس آنلاین،  نتایج مرحله نخست آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم صبح امروز از سوی سازمان دارالقرآن اعلام شد.

در این مرحله ۷ هزار و ۴۱۹ حافظ قرآن کریم شرکت کرده بودند که ۲ هزار و ۸۳۰ نفر از آن‌ها با کسب حدنصاب نمره به مرحله دوم این آزمون‌ها راه یافتند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۸۵ نفر را بانوان و ۵۴۵ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

این آزمون در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار شد که در رشته «حفظ ۵ جزء» ۲۳۶ نفر از بانوان و ۲۵ نفر از آقایان، در رشته «حفظ ۱۰ جزء» ۶۱۳ نفر از بانوان و ۶۶ نفر از آقایان، در رشته «حفظ ۲۰ جزء» ۳۵۰ نفر از بانوان و ۴۵ نفر از آقایان و در رشته «حفظ کل» ۱۰۸۶ نفر از بانوان و ۴۰۹ نفر از آقایان موفق به کسب نمره لازم شدند.

سال گذشته در مرحله نخست یازدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ۳ هزار و ۳۱۲ حافظ قرآن به مرحله دوم راه یافتند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۵۳ هزار نفر از بانوان و ۶۵۹ نفر از آقایان بودند که با مقایسه آمار می‌توان گفت امسال هم همچون گذشته بانوان علاوه بر مشارکت در این آزمون‌ها، در قبولی و کسب امتیاز نیز پیشتاز هستند.

به گزارش فارس،  آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله برگزار می‌شود که امسال دوزادهمین دوره آن در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.