تولیت آستان قدس رضوی «عقلانیت‌» و «رفتار خردمندانه» را از ویژگی‌های اندیشه و عمل انقلابی دانست و تاکید کرد: خلاقیت، اندیشه و نیروی جوانان باید در عرصه عمل و نه شعار استفاده شود.

رئیسی: از خلاقیت و نیروی جوانان در عمل استفاده شود

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار با مسئولان تشکل‌های مردمی جشن‌های «زیر سایه خورشید» که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، دهه کرامت را بستری مناسب برای آشنایی جامعه با انوار نورانی آموزه‌های رضوی معرفی و ابراز کرد: سیره رضوی آنقدر غنی هست که بتواند تمام شئون زندگی شخصی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انسان معاصر را در راستای سعادت دنیوی و اخروی قم بزند.


عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دهه کرامت رضوی را نماد و نمودی برای توجه به سیره امام رضا(علیه‌السلام) معرفی و عنوان کرد: جشن‌های «زیر سایه خورشید» نماد و نمودی برا اشاعه و گسترش سیره و فرهنگ رضوی در جامعه است، اما این توجه نباید تنها به ایام دهه کرامت منحصر شود، بلکه باید در تمام طول سال جریان داشته باشد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش داریم با برنامه‌ریزی و فراهم آوردن شرایط مناسب از فضاهای باغات  آستان قدس رضوی برای برگزاری اردوهای تربیتی-تفریحی استفاده کنیم. تصریح کرد: بنای ما بر آن است که از امکانات و ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در راستای معرفت افزایی و توسعه فرهنگ رضوی ضمن ایجاد فضایی مفرح برای جوانان و نوجوانان استفاده کنیم، در همین راستا اردوگاه‌هایی در مشهد و تهران به بهره‌برداری رسیده و ان‌شاالله اردوگاه‌هایی مشابه در شهرستان‌های مختلف افتتاح خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های شبکه جوانان رضوی در رابطه با توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم استفاده شود. تصریح کرد: ایده افتتاح  دفاتر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی از آنجا شروع شد که مفهوم خدمت به حضرت رضا(علیه‌السلام) توسعه یافت، تا خدمت به حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) دیگر تنها معطوف به حرم مطهر رضوی و مشهد مقدس نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در هر استان تحت نظارت یک شورای سیاست گذاری به ریاست نماینده ولی فقیه در آن استان تشکیل شده است. سیاست گذاری‌های کلان این دفاتر توسط آستان قدس رضوی و سیاست گذاری‌های منطقه‌ای توسط خود دفاتر با توجه به اقتضائات استانی تصویب می‌شود.

* دفاتر نمایندگی آستان قدس، مجموعه‌هایی انقلابی با پرچم خدمت رسانی

عضو مجلس خبرگان رهبری دفاتر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی را مجموعه‌هایی انقلابی با پرچم خدمت رسانی به مردم معرفی و اظهار کرد: دفاتر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی باید جلوه‌های خدماتی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند، این دفاتر باید در توسعه هرچه بیشتر مفهوم خدمت، خادم و مخدوم در استان‌های کشور بکوشند و با اقدامات انقلابی و جهادی از ظرفیت‌های استانی برای خدمت رسانی به مردم و بویژه ضعفا و نیازمندان استفاده کنند، تا نهضت خدمت رسانی به مردم در عرصه عمل تحقق یابد.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف، شبکه‌های جوانان رضوی و مدیریت موقوفات هر استان‌ باید در قالب ارتباطات سازمانی منسجم با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند، عنوان کرد: اینکه توسعه این مفهوم گرفتار بروکراسی و یکسری چهار چوب‌‎های غیر ضرروری و دست و پا گیر اداری شود، پسنده نیست.


* اعتماد به جوانان، پیروی از منش امام و رهبری است

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنده جوانان را باور دارم و معتقدم هرکجا کار به جوانان واگذار شده، برکات فراوانی را به دنبال داشته است، ادامه داد: باید بستر و شرایط لازم برای استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌های جوانان در کشور فراهم شود، اعتماد به جوانان پیروی از منش و رفتار امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

وی با تاکید بر این مطلب که خلاقیت، اندیشه و نیروی جوانان باید در عرصه عمل و نه شعار استفاده شود، اظهار کرد: امروز در عرصه فرهنگی باید حرکتی جهادی را آغاز کرد، حرکتی که با تلاش مضاعف، عزم عملی، دور اندیشی و رصد تحرکات دشمن همراه باشد.

وی گفت: انتظار ما از تشکل‌های فرهنگی این است که در شکل دهی رسالت عظیم آستان مقدس رضوی نقش فعال ایفا کنند.

* انقلابی‌گری عین عقلانیت است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در فراز پایانی سخنان خود به تبیین جایگاه و اهمیت تفکر و عملا انقلابی اشاره و اظهار کرد: متأسفانه برخی تلاش دارند به جامعه اینگونه القا کنند که انقلابی گری نقطه مقابل عقلانیت و با برنامه عمل کردن است. این اتهامی بزرگ است. «عقلانیت‌« و «رفتار خردمندانه» از ویژگی‌های اندیشه و عمل انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه جریانات انقلابی باید در عرصه تبیین عقلانیت اندیشه انقلابی‌گری ورود پیدا و در رابطه با تنویر افکار عمومی تلاش کنند. خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان انقلابی بزرگ و پس از ایشان مقام معظم رهبری، تمام عمل و رفتارشان بر اساس عقلانیت، خردورزی و برنامه ریزی است.

وی اضافه کرد: امروز باید برای جامعه تبیین شود که انقلابی گری به معنای حرکتی مبتنی بر عقلانیت، برنامه ریزی و توجه به مصالح کوتاه مدت و بلند مدت کشور است؛ قدرت تبیین عقلانیت، اندیشه و عمل انقلابی باید در جامعه ارتقا یابد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر این مطلب که گفتمان غالب در کشور باید گفتمان امام و رهبری باشد. گفت: رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور و مصون سازی در برابر نفوذ در گروی توسعه اندیشه و عمل انقلابی است.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار مجتبی مختاری مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی طی سخنانی به ارائه گزارش کار از «جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید» پرداخت.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.