بجنورد- کارگردان و نویسنده نمایش «اتاق ۱۲۱۶» با اشاره به رویکرد جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره که معنویت، اندیشه و هنر است، گفت: بار محتوایی معناگرایانه، یکی از وجوه و خصوصیت‌های متمایز جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره نسبت به جشنواره‌های دیگر است.

بار محتوایی معناگرایانه از ویژگی‌های متمایز جشنواره تئاتر سوره است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، کیوان صباغ افزود: این نمایش از خراسان رضوی به مرحله پایانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره در خراسان شمالی راه یافته است.

وی اضافه کرد: نمایشنامه «اتاق ۱۲۱۶» با مضمون فرهنگ رضوی و به سفارش مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی نوشته شده و به فرهنگ زیارت و مسائل پیرامون آن می‌پردازد.

صباغ ادامه داد: این نمایش درباره یک مفسد اقتصادی است که محکوم به اعدام شده و به مشهد پناه می‌برد و در هتلی با پنجره‌ای رو به حرم مطهر امام رضا (ع) اقامت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سه دوره قبل جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره حضور داشته است، اضافه کرد: برای آماده شدن نمایش «اتاق ۱۲۱۶» به‌منظور حضور در پنجمین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره، ۳۰ جلسه تمرین صورت گرفته است.

صباغ در ادامه با اشاره به جایگاه و تأثیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره، تصریح کرد: با توجه به اینکه جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره در سه منطقه کشور برگزار می‌شود، این موضوع سبب بازدهی بهتر و اجراهای با کیفیت بیشتر شده و گروه‌های سطح شهرستان‌ها، با انرژی بیشتری به ارزیابی آثار می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه بار محتوایی معناگرایانه از خصوصیات متمایز جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره است، خاطرنشان کرد: اینکه موضوع جشنواره مشخص بوده و بار محتوایی معناگرایانه دارد به هنرمندان کمک می‌کند که در چه زمینه‌هایی کار کنند.

صباغ با ارائه راهکارهایی برای ارتقای سطح کیفی و محتوایی جشنواره، اظهار داشت: اگر جشنواره با برنامه‌ریزی دقیق و در بازه زمانی بیشتری برگزار شود، گروه‌های هنری فرصت بیشتری خواهند داشت و این می‌تواند در ارتقای سطح کیفی و محتوایی جشنواره مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.