​ایلام- امروز اول ذی القعده است، ماهی است که دهه اول آن با میلاد فرخنده بانوی کرامت حضرت معصومه (س) آغاز می شود و در دهمین روزش، میلاد مسعود و مبارک آقا علی بن موسی الرضا(ع)، جلوه ای دیگر از عشق را نمایان می کند.

قدس آنلاین - گروه استانها، وحید صدر: دهه ای که کرامت نامیده شده و ابتدایش را روز دختر نامگذاری کرده و پایانش با میلاد امام رئوف همراه است، دهه ای است پر برکت، که به یُمن بارگاه ملکوتی و منور این دو نگین آسمان امامت و ولایت، ایران اسلامی از شمیم عطر ولایت، معطر می شود.

امروز روز دختر است، دخترانی که مادران فردای این سرزمین اند، دخترانی که از دیرباز و در تاریخ این سرزمین همگام با پدران و برادران خویش در حفظ این مرز و بوم کوشا بوده اند. دخترانی که اکنون الگویشان حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت معصومه (س) است، بایستی کانون گرم خانواده را چنان حفظ کرده که هجوم هجمه فرهنگی نتواند در پایبندی آن ها به ارزش های ایرانی و اسلامی خدشه ای وارد کند.

آری! زنان و دختران ما می توانند با حفظ کرامت، شخصیت و الگو پذیری از شخصیت های بزرگ در تاریخ این کهن دیار و بزرگان دین، جامعه را از تعرض فرهنگی نجات دهند، جامعه و سرزمینی که تاریخ کهن و پرفراز و نشیب آن نشان می دهد که جایگاه زن و دختر در آن، جایگاهی ارجمند و بزرگ بوده و در خانواده ایرانی بر خلاف دیگر اقوام که برای دختران و زنان ارزش چندانی قائل نبوده اند، زن و دختر از احترامی برابر با مردان برخوردار است.

تاریخ این سرزمین نشان می دهد که در زمان های مختلف، زنان جدا از وظایف مادری و کارهای خانه، با حفظ حجاب و شأن و منزلت خویش به کارهای مهم اجتماعی نیز اشتغال داشته و حق و حقوق آنان نیز بر اساس توانایی و کارایی آنان تعیین و پرداخت شده و در اجتماع زن و دختر ایرانی با پوششی در خور شأن فرهنگ این سرزمین هویدا شده و منزلت و احترام خاصی داشته است.

از قدیم الایام حفظ پوشش برای زنان ایرانی، ارزشی بزرگ محسوب شده و بعد از ورود دین مبین اسلام به ایران، این مهم جلوه ای دیگر یافته و زنان و دختران ایرانی به تأسی از دخت گرامی رسول اکرم(ص)، حجاب را پوشش برتر قرار داده و با بدحجابی و بی حجابی از قدیم الایام مخالف بوده است.

هر چند که اکنون هجمه های بی فرهنگی غرب از طرق مختلف، قصد خدشه دار کردن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را دارند، اما اگر دختران و زنان ایرانی به الگوهای اصیل اسلامی و ایرانی خود رجوع کنند، اجازه نفوذ فرهنگ منحط غربی به خانواده ها را نخواهند داد، البته تنها دختران و زنان وظیفه مقابله با فرهنگ غربی را ندارند و همگان اعم از مرد و زن، پیر و جوان و مدیران و مسئولان و آحاد جامعه باید با بی فرهنگی و بی حجابی مقابله کنند.

نکته آخر اینکه دهه کرامت و میلاد فرخنده و مبارک حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، می تواند بهانه ای باشد برای بهره گیری از فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی و فرصتی مناسب است برای الگو قرار دادن بزرگان دین در رفتار و گفتار.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.