۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 552490

یزد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: جهاد کشاورزی روی موضوع آب و حفظ این مایع حیاتی حساسیت دارد و به همان نسبت این شرکت هم عقیده ای بر حذف کشاورزی ندارد و باید بین این دو ارگان هماهنگی وجود داشته باشد تا هم منابع آب حفظ شود و هم کشاورزی و معیشت کشاورزان از بین نرود.

هدف ما حذف کشاورزی نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی جوادیان زاده با بیان این خبر اظهار داشت: برنامه های عملیاتی این شرکت درراستای اقتصاد مقاومتی وحفاظت از منابع آب بوده و برنامه های وزارت نیرو با هدف احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی  می باشد و محدودیت درمصرف آب را بوجود می آورد و این درحالی است که وزارت جهادکشاورزی مدیریت و بهینه سازی آب کشاورزی را مدنظر دارد و در برنامه های اقتصاد مقاومتی خود افزایش میزان محصول را دنبال می کند که اگر دو ارگان با هم هماهنگ عمل نکنند به نتیجه مطلوب که همان کشاورزی پایدار همراه با حفظ منابع آبی موجود است، نخواهیم رسید.

وی افزود: طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی یک طرح ملی است که بدون حمایت جهاد کشاورزی دستیابی به پیشرفت های لازم امکان پذیر نیست لذا لازم است جلسات مشترک ادامه یابد تا برای حفظ حیات استان به هماهنگی و نقاط مشترک حداکثری دست یابیم.

این مسئول حمایت جهادکشاورزی دراجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی را بسیار مفید عنوان کرد و گفت: حمایت های جهادکشاورزی در اجرای این طرح موجب شد تا با کم ترین تنش و هزینه  طرح به بهترین وجه اجرا شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد در خصوص طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اظهارداشت: چشم انداز شرکت آب منطقه ای یزد تأمین آب ســــــالم و پایدار برای کلیه ذینفعان و مأ موریت این شرکت حفظ  و حراست از منابع آب موجود ،مدیریت تقاضای آب و مدیریت عرضه آب می باشد.

سیدمحمد طباطبائی افزود: طبق  بند ۴  مصوبات پانزدهمین جلسه شورای عالی آب ، وزارت نیرو موظف به  اجرای قانون تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه و پر و مسلوب المنفعه کردن چاههای غیرمجاز و مضر به مصالح عمومی در دشتهای فاقد پتانسیل، جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز ،تعدیل پروانه های چاههای کشاورزی مجاز و اعلام آن به وزارت جهاد کشاورزی و تجهیز کلیه چاهها به لوازم اندازه گیری هوشمند است.

وی تصریح کرد: طبق بند ۵ مصوبات پانزدهمین جلسه شورای عالی آب وزارت جهاد کشاورزی موظف است  ظرف مدت دو سال و همزمان با اجرای بند «۴» ، براساس سهمیه آب کشاورزی تعیین شده توسط وزارت نیرو، الگوی کشت بهینه و نیز روش بهبود شیوه های آبیاری را در کلیه دشتهای کشور تعیین و اعلام نماید.

طباطبائی خاطرنشان ساخت: اگر بند ۴ و ۵ مصوبات پانزدهمین جلسه شورای عالی  آب در یک راستا اجرا نشود به اهداف مورد نظر نمی رسیم.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای یزد نیزگفت: در کنار برنامه های عملیاتی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی باید برنامه هایی هماهنگ با جهاد کشاورزی در راستای  اقتصاد مقاومتی جهت مصرف بهینه آب کشاورزی تدوین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.