معاون کمیته امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون روسیه تأکید کرد که تحریم‌های جدید آمریکا این حق را به روسیه می‌دهد تا همکاری‌های نظامی با ایران را توسعه دهد.

مسکو: تحریم‌های آمریکا به روسیه حق توسعه همکاری‌های نظامی با ایران را می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، «فرانتس کلینتسویچ»، معاون کمیته امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون روسیه امروز شنبه اعلام کرد، تحریم‌های آمریکا به روسیه این حق را می‌دهد تا همکاری‌های فنی و نظامی خود با ایران را بدون محدودیتی توسعه بخشد.

این اظهارات معاون کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان روسیه در خبرگزاری «اینترفکس» منتشر شده است.

صبح امروز، یک منبع در دفتر «دیمیتری راگوزین» معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد، پس از تحریم‌های جدید آمریکا، روسیه و ایران برای تقویت همکاری‌های نظامی، فنی و تکنولوژیکی توافق کرده‌اند.

وی در ادامه تأکید کرده است که این توافق پس از آن صورت گرفته که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه دو کشور اعمال کرده است.

این منبع دیپلماتیک روس ادامه داد، هیأت روس در سفر به ایران (برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری ایران) در خصوص احتمال امضای قراردادهای جدید کار خواهد کرد.

این منبع همچنین اعلام کرده است که دیمیتری راگوزین قرار است با «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو کند.

علاوه براین، انتظار می‌رود، معاون نخست‌وزیر روسیه در این سفر با معاون علوم و فناوری ریاست‌جمهوری ایران نیز دیدار و در خصوص انتقال فناوری‌های پیشرفته به ایران و آموزش متخصصان ایرانی در روسیه گفت‌وگو داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.