مشهد- دانش آموزان « ویدا بلوچ زاده » و « دینا اقتصادی » از دبیرستان متوسطه اول فاطمه زهرا ناحیه دو مشهد با یک پژوهش علمی عجیب ، مقام اول کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی راکسب کردند.

دانش آموزان مشهدی موفق به مهار باکتری های عفونت زای تنفسی شدند

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت : امروز دانش آموزان ما با ارائه چنین پژوهشهای به ظاهردانش آموزی اما به واقع دانشگاهی اثبات کرده اندکه نوجوانان امروز با این فعالیتها آن هم در متوسطه اول ، آینده درخشانی برای کشورعزیزمان خواهند ساخت.
محسن روحانی نیا افزود : این دانش آموزان نخبه و تلاشگر، نه تنها افتخار ناحیه۲ ، بلکه مایه مباهات این سرزمین وآینده سازان ایران درعرصه دانش هستند بنابراین اداره ناحیه ۲ برای اعتلای علمی دانش آموزان نخبه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
کارشناس مسئوول متوسطه اول ناحیه۲ آموزش و پرورش مشهد گفت : این دو دانش آموز پژوهشگرمتوسطه اول ، در طول سال گذشته در یک کار آزمایشگاهی مداوم با همکاری دبیر راهنمای خود (سرکار خانم مینا روحانی ) توانستند افتخار بزرگی را برای مدرسه ، ناحیه ، استان و کشور کسب کنند .
اسدی افزود : این دو دانش آموز (ویدا بلوچ زاده و دنیا اقتصادی ) با هدایت علمی دبیرعلوم تجربی خود در آموزشگاه ، دست به کار بزرگی زدند و برای نخستین بار توانستند با استخراج عصاره و ماده مؤثره پوست انار، تأثیر این ماده را در مهار باکتریهای عفونت زای تنفسی و ادراری را کشف کنند.
دبیر و سرپرست این تیم تحقیقاتی هم گفت : ما و دانش آموزان در بررسیهای میدانی به این نتیجه رسیدیم که برخی از بیمارانی که بستری می شوند در معرض باکتری بیمارستانی «کلبسیلا پنومونیه » قرار می گیرندکه منشأ عفونتهای تنفسی و ادراری است بنابراین با مطالعه آثار عصاره پوست انار در ژورنالهای معتبرعلمی ، به تأثیر ضد باکتریایی آن پی بردیم و توانستیم با استفاده از این ماده ، باکتری عفونت زا را مهار کنیم.
« مینا روحانی » با اشاره به راهنمائیهای اساتید دانشگاهها در تمام مراحل پژوهش گفت : قصد داریم ضمن ادامه همکاریهای علمی با اساتید ، با اجرای این پژوهش در نمونه آماری بزرگتر، طرح را به ثبت رسانده و مقاله ای رادر این خصوص در یک مجله علمی ، پژوهشی معتبر منتشر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.