مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به روند افزایش دما در غالب نقاط کشور گفت: دمای هوای غالب نقاط کشور تا پایان هفته گرم‌تر خواهد شد.

افزایش دمای هوا غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد/احتمال ناپایدارهای جوی در پایان هفته

به گزارش قدس آنلاین، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده رفته رفته جای خود را به افزایش دما می‌دهد و این روند تا پایان هفته در غالب نقاط کشور حکمفرما خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز فقط بارشهای پراکنده باران در برخی نقاط گیلان و مازندران پدید می‌آید و سایر نقاط کشور نیز جو نسبتاً آرام و آسمانی صاف خواهند داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی سه روز آینده پدیده قابل توجهی در غالب نقاط کشور رخ نمی‌دهد و روند افزایش دما در اکثر استانها به‌ویژه نوار شمالی پدید می‌آید.

به گفته وظیفه، این افزایش دما ناشی از جنوبی شدن جریانات جوی خواهد بود و باید استانهای شمالی به پدیده خشک شدن مراتع، جنگل‌ها و احتمال افزایش آتش‌سوزی توجه داشته باشند.

وی افزود: افزایش دمای یک تا چهار درجه‌ای به همراه ماندگاری هوای گرم تا روز پنجشنبه ایجاد می‌شود اما در روزهای انتهای هفته تغییرات جوی به‌وجود می‌آید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد با پنج درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 45 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: امروز دمای هوای تهران در گرم‌ترین لحظات به 33 درجه بالای صفر رسید که طی دو روز آتی شاهد افزایش دو درجه‌ای دما خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.