منابع سوری از تکمیل روند اخراج تروریست‌های داعشی از قلمون غربی و ادامه عملیات موفقیت‌آمیز ارتش و مقاومت در عمق صحرا خبر دادند.

تکمیل اقدامات برای اخراج داعشی‌ها از قلمون/ادامه نبرد موفقیت‌آمیز در عمق صحرای سوریه+نقشه

به گزارش قدس آنلاین، تدابیر مربوط به اخراج تروریست‌های داعشی از ارتفاعات قلمون غربی در مرزهای سوریه و لبنان به سمت شهر البوکمال در دیرالزور کامل شد که این تدابیر در راستای اجرای توافقی قرار دارد که با هدف روشن شدن سرنوشت نظامیان لبنانی که داعشی‌ها ربوده بودند و آنها را به شهادت رساندند و نیز برای تحویل پیکرهای شهدای ارتش سوریه و مقاومت به دست آمده بود.

خبرنگار تسنیم گزارش داد ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه آمبولانس هلال احمر سوریه در این حین به ارتفاعات «قاره» رسیدند تا حدود ۳۵۰ تروریست داعشی را به همراه خانواده‌هایشان از طریق دشت «مرطبیه» تخلیه و به البوکمال منتقل کنند تا به این ترتیب نبرد ارتفاعات قلمون بر ضد تروریسم داعش یکسره شود و پس از آن مرزهای سوریه و لبنان به طور کامل امن اعلام شود.

عملیات ارتش سوریه و مقاومت که از حدود هشت روز پیش آغاز شده و ضربات آتشین و گسترده منجر به قرار گرفتن تروریست‌های داعشی باقی‌مانده در محاصره و در نتیجه موجب تسریع در فروپاشی صفوف و درهم شکسته شدن خطوط دفاعی اساسی آنها و هلاکت ده‌ها نفر از آنها شد که آنها را وادار به تسلیم و پذیرفتن مذاکره با دولت و مقاومت کرد.

در بیابان سوریه، نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروهای همپیمان، تپه «الاتصالات» را در شرق شهر السخنه آزاد کردند که در نتیجه آن ده‌ها داعشی کشته شدند.

این در حالی است که نیروهای ارتش و مقاومت پیشتر منطقه «کسرة فرج» و تپه الکرام و وادی الولیج و نجیب در شمال شرقی السخنه به سمت کوه الضاحک در شرق جاده السخنه به دیرالزور را به سیطره خود درآورده بودند.

با این موفقیت، نیروهای ارتش در محورهای مختلف به هم پیوسته و برای دومین بار گروه تروریستی داعش در منطقه‌ای محاصره شدند که از کوه‌های الجراح و نقطه ثنیات الرز در محور حومه السلمیه تا کوه‌های الضاحک در شمال السخنه امتداد می‌یابد و راه‌های کمک‌رسانی نظامی به داعش هم قطع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.