شهرکرد-رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: به ایثارگران و فرزندان شهیدی که دارای مدرک دانشگاهی نیستند و امکان استخدام در دستگاه های دولتی برای آنها فراهم نیست، تسهیلات اشتغال پرداخت می شود.

تسهیلات اشتغال به ایثارگران و فرزندان شهدا اعطا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: ایثارگران و فرزندان شهیدی که دارای مدرک دانشگاهی نیستند و امکان استخدام در دستگاه های دولتی برای آنها فراهم نیست با اعطای تسهیلات به آنها اقدام به خوداشتغالی و راه اندازی واحدهای تولیدی می‌کنند و هم اینک بیش از ۶۰ هزار نفر متقاضی شغل هستند.

وی در ادامه افزود: در برنامه ششم توسعه برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد توجه قرار گرفته که در این راستا اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به منظور اجرایی شدن برنامه ها در حوزه بنیاد شهید لازم می‌باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به با اهمیت بودن سلامت جانبازان و آزادگان کشور عنوان کرد: در سطح کشور حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ایثارگران از سوی بنیاد شهید تحت پوشش بیمه تکمیلی و ۷۰۰ هزار نفر توسط بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفته اند.

حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی گفت: یکی از اولویت های مهم و کلیدی بنیاد شهید ایجاد و توسعه اشتغال است در دولت جدید مورد توجه و پیگیری است که در سال جاری ۹۵۰ هزار شغل در کشور به وجود خواهد آمد و همچنین لازم به ذکر است که در دولت یازدهم برای ۶۵۰ هزار نفر شغل فراهم شد.

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران کشور با اشاره به کمبود بودجه برای ساخت ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری، افزود: با اقدامات خطیر دولت تدبیر و امید این ساختمان امروز با اعتبار چهار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است . 

وی با اشاره به عدم پرداخت معوقات و پاداش مجموعه ایثارگران از سال ۷۶ تا ۹۴، تصریح کرد: طی سال گذشته پنج هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان از معوقات و پاداش‌ها پرداخت شد 

                                                              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.