ایلام- سرپرست وزارت نیرو گفت: خوشبختانه در مناطق شهری کشور مشکل تأمین آب نداریم و به ثبات رسیده ایم.

لزوم ایجاد تعادل بین ذخایر موجود و ظرفیت آب/ در مناطق شهری کشور نوسان آب نداریم

به گزارش قدس آنلاین، ستار محمودی در حاشیه افتتاح پروژه فاضلاب شهر سرابله با تبریک هفته دولت به دولتمردان جمهوری اسلامی با بیان اینکه از لحاظ تأمین آب در مناطق شهری کشور به ثبات رسیده ایم ولی در مصرف انرژی برق کماکان در وضعیت پیک بار قرار داریم که نیاز به صرفه جویی در مصرف بیش از پیش احساس می شود، اظهار داشت: در بیشتر مناطق شهری از لحاظ فاضلاب با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بحمداله شاهد افتتاح فاضلاب برای شهر ۲۰ هزار نفری سرابله هستیم، افزود: این مجتمع در حال حاضر جوابگوی این جمعیت هست و فازهای بعدی آن می تواند تا جمعیت ۵۰ هزار نفر را نیز پوشش دهد.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه ظرفیت کل منابع آب تجدید شونده کشور ۱۱۶ میلیارد مترمکعب است، خاطرنشان ساخت: از این میزان ۹۵ میلیارد مترمکعب به مصرف می رسد و بیش از این ظرفیت برداشت از منابع آبی را نداریم.

ستار محمودی با تأکید بر تعادل بین ذخایر آبی موجود و میزان مصرف، بیان داشت: بایستی تعادل بین ذخایر موجود و ظرفیت آب برقرار شود تا بتوانیم از حالت عدم پایداری منابع آب خارج شویم.

وی با اشاره به پروژه های دولت در حوزه آب، ادامه داد: در دولت پروژه های متعددی در دست اقدام است که مهمترین آنها، طرح تعادل بخشی است که خود ۱۹ پروژه کلان از جمله رسیدگی به وضعیت تالاب ها برای جلوگیری از صدمات ریزگردها، رسیدگی به وضعیت اندازه گیری آب از طریق کنتورهای مختلف و ... را در بر می گیرد.

سرپرست وزارت نیرو با تأکید بر راهکارهای مدیریت مصرف و فرهنگ سازی در مصرف انرژی و منابع آبی، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای برنامه ششم توسعه و در دولت دوازدهم، برنامه مدیریت مصرف آب را بیش از گذشته حاکم کنیم.

ستار محمودی به ساخت ۳۰ سد در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷۹ سد در کشور وجود دارد که عمده آنها بر روی منابع آبی است که از کشور خارج شده و آب پشت دریاچه آنها برای مصرف آشامیدنی استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.