زاهدان- تولیت آستان قدس رضوی گفت: علمای شیعه و سنی مرزبانان بصیرت آفرین اندیشه و اخلاق اسلامی هستند.

علمای شیعه و سنی مرزبانان بصیرت آفرین اندیشه و اخلاق اسلامی هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه در جمع فضلا، طلاب و روحانیت شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خداوند متعال به‌واسطه رحمانیتش و برای دست یابی بشریت به کرامت اکتسابی، ارسال رسول و نزول کتب داشته است، اظهار کرد: آفرینش انسان دو خلقتی بوده؛ یک خلقت مربوط به جسم و یک خلقت مربوط جان است و «فتبارک‌الله احسن الخالقین» مربوط به موجودی است که مرکّب از جسم و جان است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: از منظر قرآن کریم انسان موجودی دارای حیات است و با برخورداری از قدرت تعلم و آموختن از فرصت زندگی دنیوی برای سیر ملکوتی و الهی استفاده می‌کند و در این مسیر جز خدا را نمی‌بیند و غیر از راهی که خداوند متعال برای او تعیین کرده، حرکت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال تفرقه افکنی میان مسلمانان هستند، ابراز کرد: تفکرهای افراطی و تکفیری با ظاهر دین‌مداری اما با باطن شیطانی وارد اسلام شده تا منافع مستکبران را تأمین کند، بیش از هزار سال شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان در آرامش در کنار یکدیگر زندگی کردند اما استکبار به دنبال توطئه افکنی در این منطقه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنجا که دست جریان شیطانی برای تفرقه افکنی میان مسلمانان ورود پیدا می‌کند، آنگاه دیگر بحث شیعه و سنی مطرح نیست، بلکه موضوع صیانت از اسلام است.

وی راهبرد استکبار را تفرقه افکنی و راهبرد انقلاب اسلامی را وحدت دانست و اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف متعالی اسلامی نیازمند وحدت و انسجام میان مسلمانان هستیم.

عضو جمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز دشمنان نظام و اسلام به دنبال تفرقه‌افکنی میان برادران شیعه و سنی هستند، افزود: حرکت در مسیر وحدت تأکید مستمر رهبر معظم انقلاب است و سیره امام رضا(ع) روشن‌ترین مسیر برای ایجاد انسجام، وحدت و هدایت‌گری در جامعه است.

وی تصریح کرد: فقر به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی با این همه ظرفیت و نیروی متراکم فرهیخته نیست، یک وقت امکانات و منابع وجود ندارد برای کاستی‌ها می‌توان توجیه آورد اما ایران اسلامی سراسر از نعمت و ظرفیت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همگان باید دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند، اظهار کرد: کشور اگر به جناح بازی‌های سیاسی آلوده شد از خواست مردم دور می‌شود، خواست مردم در ۱۲ بند رهنمود رهبری معطم انقلاب به دولتمردان آمده است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: دولت‌ها و مجلس‌ها می‌آیند و می‌روند اما گفتمان انقلاب و رهبری ثابت است و باید حفظ شود و اساس این است که باید در این استان به توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که زمینه اتحاد و انسجام است، توجه شود.

وی اظهار کرد: توسعه و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان در گروی دوستی و اتحاد میان شیعه و سنی است و این مهم به دست نمی‌آید مگر اینکه علمای شیعه و سنی که نگهبانان تفکر و اندیشه اسلامی هستند از ارزش‌های اسلامی صیانت و مردم را نسبت به توطئه‌های استکبار آگاه سازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمن چون اثرگذاری علما را می‌داند به دنبال توطئه و ایجاد اختلاف میان آنان است، بنابراین علمای شیعه و سنی باید در وحدت‌بخشی و بصیرت‌آفرینی مراقبت کنند و تلاش بیشتری داشته باشند، اهل سنت و شیعه دلداده اهل بیت(ع) و عاشق امام رضا(ع) هستند و من خدمتگزار شیعه و سنی خواهم بود چرا که تفاوتی میان آنها وجود ندارد و امام رضا(ع) محور وحدت و انسجام هستند.

وی اضافه کرد: آنچه به عنوان روحانی در کسوت توجه به دین و هدایتگران و مرزبانان بصیرت آفرینی اهمیت دارد، هشدار دادن نسبت به هجوم دشمن به باورهای الهی است، چرا که جنگ نرم دیده نمی‌شود اما اگر به آن توجه نشود در پی وقوع آن یکباره شاهد ریزش‌ها خواهیم بود.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: علمای دین باید محاسن کلمات اهل بیت(ع) را برای مردم در عمل تبیین کنند تا آنها مزه شیرین عدالت را در تمام حوزه‌ها بچشند، دغدغه مردم دغدغه رهبر معظم انقلاب است بنابراین باید تلاش کرد تا مشکلات مردم حل شود و دولت در این مسیر باید برای حل مشکلات تلاش خود را گسترش دهد.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر لزوم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان زمینه‌های بسیاری برای رشد دارد و باید برای استفاده از آن تلاش مضاعف صورت پذیرد، آستان قدس رضوی بنا دارد کاری مؤثر در پرتوی نورانیت حضرت رضا(ع) در این استان انجام دهد؛ ابتدا در حوزه فرهنگی و سپس در عرصه گره گشایی از زندگی معیشتی مردم اقدامی مبارک انجام شود اگر چه این کار وظیفه دولت است اما ما نیز به سهم خود تلاش می‌کنیم تا از مشکلات مردم کاسته شود و آستان قدس رضوی از هر اقدامی در راستای گره گشایی از مشکلات مردم چه شیعه و چه سنی حمایت می‌کند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.