رشت- نصب دستگاه سپهتن (سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان ) از جمله اهم مصوبات جلسات کمیته حمل و نقل منطقه گیلان با پیمانکاران حمل و نقل سوخت است که بر اجرای آن تا پایان آبان ماه تاکید شد .

ناوگان حمل ونقل سوخت منطقه گیلان تا پایان آبان ماه باید مجهز به دستگاه سپهتن شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان، اجرای مصوبه نصب دستگاه سپهتن بر روی نفتکشها با هدف کنترل آنلاین  رانندگان نفتکشها به  رعایت قوانین رانندگی و در نتیجه کاهش تلفات جاده ای و ایمن سازی حمل فرآورده  است .

این دستگاه به صورت هوشمند تمامی تخلفات رانندگان را ثبت کرده و به مرکز پایگاه پلیس راه اعلام می‌کند ، بنابراین کلیه رانندگان نفتکشهای طرف قراردادبا شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان موظفند طی ماههای مهر و آبان نسبت به نصب آن برخودروهای سنگین اقدام نمایند .

ازمزایای سامانه سپهتن  ردیابی ناوگان، مسیریابی، ثبت تخلفات سرعت، ثبت تخلفات رانندگی بیش از حد مجاز است و در داخل نفتکشها نصب شده و به محض رسیدن به اولین پایگاه پلیس راه ، با استفاده از امواج رادیویی، با پلیس راه ارتباط گرفته و اطلاعات خودرو را تخلیه می کند .

فخاری راد ،رئیس تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با اعلام مطالب فوق افزود : « از دیگر مزیت های این سامانه عکسبرداری از راننده در حال حرکت است که این امر از وقوع تخلفاتی مانند نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه جلوگیری می کند » .

در همین راستا و با هماهنگیهای صورت گرفته با مراکز ذیربط از آذر ماه سالجاری  نفتکشهایی که این سامانه را نصب نکرده باشند،امکان تردد درسطح جاده ها را نخواهند داشت و با ممانعت پلیس راه مواجه خواهند بود .

گفتنی است شرکت رانندگان نفتکشها در دوره آموزش HSE (بهداشت ، ایمنی و محیط زیست) و حمل بموقع سوخت برای توزیع در استان ومناطق همجوار از دیگر مصوبات جلسه حمل ونقل بود .

همچنین در این جلسه بررسی و تجزیه تحلیل (ماهانه ) مصارف فرآورده های نفتی و اعمال نظارت و کنترل بر عرضه سوخت استان توسط مسئولین و روسای نواحی نه گانه (مرکزی رشت ، آستارا ، انزلی ، رودبار ، رودسر ، فومن ، صومعه سرا ، تالش و رودبار)مورد بررسی  قرار گرفت .   

 تاکید بر بازدید میدانی از مجاری عرضه و تکمیل فرم کنترل عملیاتی ، نظارت مستمر بر نحوه عملکرد مجاری عرضه و تکمیل فرم بهنگام ایجاد اختلاط یا آلودگی احتمالی فرآورده از دیگر مصوبات جلسه تدارکات و حمل و نقل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.