یزد – رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: همگانی کردن ورزش پهلوانی و زورخانه ای در گرو مشارکت خانواده ها است و الویت اصلی این فدراسیون توسعه همگانی این رشته ورزشی است.

همگانی کردن ورزش پهلوانی و زورخانه ای در گرو مشارکت خانواده ها است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مجتبی جوهری درآئین افتتاحیه مسابقات پهلوانی زورخانه‌ای نونهالان کشور در شهر یزد اظهارداشت: حضورخانواده‌ها در زورخانه‌ها و اماکنی که در آن فعالیت‌های پهلوانی انجام می‌شود، تضمین‌کننده رونق بخشی به آیین کهن پهلوانی و رشته غنی زورخانه‌ای است و همچون اهرمی در توسعه همگانی آن بسیار مؤثر عمل می‌کند

وی افزود: نوجوانان و جوانان را باید از دوران کودکی به حضور در ورزش های پهلوانی و زورخانه ای تشویق کرد و در این خصوص فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و حضور خانواده ها بسیار یاری گر و کمک کننده می باشد.

 جوهری تصریح کرد: ورزش زورخانه ای ریشه در آداب و رسوم ما دارد و خانواده ها با حضور در زورخانه ها از نزدیک با زیبایی های این ورزش که سراسر دارای آموزه های اخلاقی ، هنر، موسیقی، معماری، تقویت روح و تقویت جسم است آشنا شوند و از سوی دیگر حضور خانواده ها در زور خانه می تواند مبلغ خوبی برای این رشته ورزشی فرهنگی باشد .

تقدیر از مروجان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ، پخش کلیپ ترویجی ورزش زورخانه ای و اجرای موسیقی زنده و شاد به مناسبت ایام عید سعید غدیر خم بخش هایی از آیین افتتاحیه بود.

مسابقات پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی نونهالان کشور با حضور ۲۷۵ نفر ورزشکار نونهال به مدت ۲روز در سالن شهید صدوقی (ره) یزد پیگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.