بجنورد- رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان‌شمالی از راه اندازی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان(سفتا) در استان خبر داد.

راه‌اندازی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، احسان عباسی اظهارکرد: این سازمان در راستای توسعه فعالیت‌های تجاری‌سازی و فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی در سراسر کشور و افزایش مشارکت واحدهای سازمانی این نهاد در مدیریت، برنامه‌ریزی و اجرای طرح های حوزه فناوری و اشتغال راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: رصد و تحلیل وضعیت اشتغال دانش آموختگان، بررسی و تحلیل نوآوری و فعالیت‌های حوزه تجاری سازی استان، اجرای برنامه ها و فعالیت‌های موثر بر تجاری سازی فناوری و اشتغال و اجرای طرح های الگویی در این حوزه از مهمترین وظایف این مرکز است.

عباسی عنوان کرد: این مرکز در گام نخست در استان نسبت به برگزاری دوره‌های مهارتی در حوزه کسب و کار و تجاری سازی، ارائه خدمات مشاوره در زمینه تجاری سازی فناوری و اشتغال و اجرای طرح آموزش متقاضیان مشاغل خانگی اقدام خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: انجام و تدوین شش طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه شناسایی موانع، فرصت ها و زمینه‌های اشتغال با مزیت نسبی در استان،برگزاری ۱۰ هزار نفر ساعت دوره های آموزش عمومی کارآفرینی  با محوریت مشاغل خانگی ، برپایی ۵۰ هزار نفر ساعت دوره های آموزش تخصصی در راستای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و زندان ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: برپایی ۲۰ رویداد نوین در حوزه های گردشگری، فناوری اطلاعات، علوم انسانی و صنایع فرهنگی و همایش و جشنواره مربوط به حوزه اشتغال، کارآفرینی و تجاری سازی گردشگری، علوم انسانی و صنایع فرهنگی نیز از دیگر برنامه های این سازمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.