بجستان- فرماندار بجستان در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: کار و تلاش روستائیان و مطالبه گری برخی روستاها آنها را از دیگر روستا ها بیشتر مطرح کرده که این مد نظر ما نیز هست.

جدیت مردم برخی روستاهای بجستان در زمینه کاریابی قابل تقدیر است

به گزارش قدس انلاین، حسین ابراهیمی فرماندار بجستان ظهر امروزدر گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر وروستا گفت: همه دهیاری ها لازم است از شبکه دولت استفاده کنند و زمینه این امر فراهم می شود و تا وقتی که راه اندازی شود با بخشداران هماهنگ باشند که مکاتبات اداری و خواسته های خود را از این طریق ارسال نمایند.

حسین ابراهیمی با تاکید بر لزوم کانال تلگرامی برای اعضای شوراهای اسلامی گفت: با کانال تلگرامی اختصاصی می توانید خواسته ها و مطالب خود را مطرح کرده و با هم در ارتباط باشید که البته به صورتی باشد که کانال باشد نه گروه که کسی غیر از خود اعضای شورا ها نتواند ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اگر کم کاری در برخی حوزه ها مشاهده می شود به این دلیل است که خود روستا فعالیت و تلاش دارند و مطالبات دارند به عنوان نمونه اگر از مرندیز صحبت می شود باید گفت آنها تلاش کرده اند ۱۵۰ خانم بی کار را به کار بگیرند و اشتغال زایی کنند و در همین روستا ۵۰ واحد فعال مرغداری داریم و در جزین سال گذشته با همکاری و مشارکت خود مردم در حوزه بهداشت اتفاقات خوبی افتاده است و البته سعی کنید با فرمانداری و بخشداران در تعامل باشید و مکاتبات را با سلسله مراتب اداری ارسال کنید.

مهندس ابراهیمی در بحث اشتغال گفت: هیچ فرقی بین هیچ روستایی نیست بلکه توانمدی و ظرفیتهای آن در حوزه بهره مندی است که می تواند ارزش آن روستا را بالاببرد و اگر یک نفر عامل ترغیب برای اشتغال باشد که یک شغل ایجاد کند بسیار برای ما ارزشمند خواهد بود.

وی تک محصولی و اتکاء به باغات انار را که در دهه گذشته دو سال دچار فاجعه شده بسیار نامطلوب دانسته و گفت: همه این سالها آبیاری بیهوده با این ارزش بالای آب شده که حاصلی نداشته برای همین لازم است ظرفیتها را با کمک کارشناسان وصاحب نظران شناسایی کنیم و از توانمدیها استفاده کامل را در کنار کشاورزی ببریم که نمونه آن کشت گیاهان دارویی و درختان و گیاهانی می باشد که کم آب طلب هستند.

در این گردهمایی دکتر یزدیان و استادیار دانشگاه گرگان با بیان اینکه ۲۰ سال در رشته منابع طبیعی و جنگل تحصیل و تدریس داشته ام گفت: منطقه بجستان منطقه ای بسیار ارزشمند است و باید کار آفرینی کرد و کار آفرین دیوانه ای است که به دنبال درد سر می گردد و اگر درد سر را حل کرد و چند نفر را به کار گرفت و شغلی ایجاد کرد خواهد توانست کار آفرین شود و این ارزش دارد.

دکتر فرشیان درختان کوهی منطقه و بوته هایی که در دل کویر سر سبز می باشد را نیاز به توجه دانست و گفت: چرا برای سر سبزی ما از همین گیاهان و درختان کم آب از جمله بنه و گز و بادامشک و... استفاده نشده و کاج را آورده اند که نیاز به آب داشته و با یک سرما از بین می رود.

وی گفت: از دیروز که وارد منطقه شده ام ۵ نهالستان حاصل شده و گیاهان دارویی ارزشمندی که در این شهرستان است را من ۴۰ گونه شناسایی کرده ام ولی کارشناسان و بومیان این گیاهان دارویی را که مختص منطقه است ۷۰ گونه اعلام کرده اند اگر شما کشاورزان جلو بیایید نگران خریدآن نباشید ن نباشید خریدش تظمین می شود و خوب است با جد و خوب است با جدیت وارد کار شوید.

این دکترای جنگل بوم گردی و جذب گردشگر را یکی دیگر از جاذبه های شهرستان بجستان اعلام کرد و افزود: مواهب طبیعی غذاها و لباسهای محلی و لهجه های محلی همه نمادهای زیبایی هستند که می شود با جذب گردشگر در آمد خوبی برای روستائیان بدست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.