معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو ایران در سفر خود به بلاروس و در دیدار با ویاچسلاو شیلو همتای بلاروسی خود، سند همکاری های دارویی دو کشور را امضا کرد.

تفاهم نامه جامع سلامت ایران و بلاروس امضا می شود

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس این تفاهم نامه، شرکت های دارویی ایرانی می توانند با استفاده از زیرساخت های موجود در صنعت دارویی بلاروس و متخصصان این کشور، اقدام به تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی و صادرات به سایر کشورها کنند.

در این مراسم همچنین نمایندگان شرکتهای دارویی بخش خصوصی ایران که دکتر اصغری را در این سفر همراهی می کنند، با نمایندگان چندین شرکت دارویی بلاروس به گفتگو پرداختند و پس از بررسی زمینه های سرمایه گذاری، مقرر شد لیست داروهای مورد نظر برای همکاری و امتیازات قابل ارائه توسط وزارت بهداشت بلاروس برای سرمایه گذاری، مشخص شود.

در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های دارویی ایران و بلاروس که جمعی از معاونین وزیر بهداشت بلاروس حضور داشتند، مقرر شد که در سفر وزیر بهداشت بلاروس به ایران، اسناد همکاری های جامع سلامت بین دوکشور با موضوعات آموزش، درمان، پژوهش، بهداشت عمومی، غذا و دارو و همچنین انتقال تجربیات صنعتی در زمینه تجهیزات پزشکی بین دوطرف، به امضا برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.