ابعاد علمی فناوری کاشت ایمپلنت دندان به روش دیجیتال که توسط یک شرکت دانش بنیان در کشور بومی سازی شده، در نخستین سمپوزیوم دندانپزشکی دیجیتال بررسی می شود.

ابعاد علمی فناوری کاشت ایمپلنت دیجیتال بررسی می شود

به گزارش قدس آنلاین، در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، تکنولوژی کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال (DIOnavi) که از سال گذشته وارد کشور شده، توسط تیم تحقیقاتی یک شرکت دانش بنیان در کشور، بومی سازی شده است. قرار است این فناوری در نخستین سمپوزیوم دندانپزشکی دیجیتال در کشور معرفی شود.

با استفاده از روش DIOnavi، کل فرآیند جراحی به وسیله فایل قالب دیجیتال یا همان اسکن دهان بیمار و فایل رادیوگرافی (CBCT) فک بیمار در نرم افزار، شبیه سازی می شود و پس از آن، بهترین موقعیت کاشت ایمپلنت با توجه به کیفیت استخوان فک بیمار و محل قرارگیری سینوس یا عصب تعیین خواهد شد و در نهایت طرح نهایی توسط متخصص فک و صورت یا جراح لثه، مورد تایید قرار می گیرد.

از جمله مزایای به کارگیری این فناوری می توان به راحتی حین و بعد از جراحی برای بیمار (کاهش صدای آزاردهنده موتور ایمپلنت حین جراحی )، کاهش زمان مراقبت های بعد از جراحی به دلیل عدم برش لثه و عدم نیاز به بخیه و کاهش تعداد جلسات ویزیت برای یک ایمپلنت از ۷ به ۳ جلسه اشاره کرد.

افزایش قدرت و دقت تشخیص دندانپزشک و قابل پیش بینی بودن مراحل درمان و نتیجه حاصله جراحی بدون برش بافت نرم (لثه)، طراحی جایابی صحیح و ایمن ایمپلنت قبل از جراحی و کاهش خطر آسیب به سینوس و اعصاب فک، ایمپلنت گذاری با اطمینان و درصد موفقیت بالاحتی برای افراد مسن و افراد دارای بیماریهای سیستمیک مانند دیابت و فشارخون بالا از دیگر مزایای این فناوری است.

نخستین سمپوزیوم دندانپزشکی دیجیتال ایران همزمان با آغاز هفدهمین کنگره بین المللی انجمن پریودنتولوژی ایران ۲۵ مهرماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود و قرار است در این سمپوزیوم این تکنولوژی و چشم اندازهای استفاده از آن، میان دندانپزشکان به هم اندیشی گذاشته شود.

مقایسه دندانپزشکی دیجیتال و روش های سنتی در تکنیک های دندانپزشکی زیبایی بالینی و ملاحظات و تکنیک های جراحی ایمپلنت دندانی به روش گاید کامپیوتری، از دیگر موضوعات این سمپوزیوم علمی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.