بجنورد- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، با اشاره به سهم خوب نظام جموری اسلامی ایران در تولید کتاب و اندیشه های ناب علمی، گفت: امروز توجه به فرهنگ کتاب خوانی در عصر تهاجم فرهنگی، یک وظیفه و تکلیف است.

توجه به فرهنگ کتاب خوانی در عصر تهاجم فرهنگی، یک وظیفه و تکلیف است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ حجت الاسلام محمدعلی انصاری در آئین گشایش دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب بهترین زمینه برای تجلی رشد نشر است.

وی سیاست دولت تدبیر و امید در راستای کتاب و کتاب خوانی را توجه و حمایت از ناشران عنوان کرد و ادامه داد: توجه به مراکز نشر در کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و ناشران همه هدفشان در کتاب نویسی در نظر گرفتن سلیقه مخاطب باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان در خراسان شمالی همت کنند که استان گنجینه فرهنگ ها به کانون انتشار کتب ارزشمند کشور تبدیل شود، خاطرنشان کرد: گزارش ها از رشد حمایت از ناشران و افزایش تولیدات نویسندگان در این استان امیدوار کننده است و نشان می دهد در صورت حمایت می توان شاهد رشد فرهنگی خوبی در این خطه از کشور باشیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران بنا به حدیث نبی گرامی اسلام، راه سعادت انسان را در سه ویژگی شناخت علم، عمل به علم و هدف گذاری و اخلاص دانست و تصریح کرد: آن ها که علم دارند و به دانش خود عمل می کنند، اهل سعادت اند.

حجت الاسلام انصاری از دلایل مهم نافرمانی را نشناختن ذات باری تعالی دانست و کتاب را نعمتی عظیم و راهی برای خداشناسی در جدا شدن از مسیر غیر حق برشمرد.

وی بر تکلیف شناسی و مسئولیت شناسی تاکید کرد و از دیگر آثار مطالعه را دشمن شناسی عنوان کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با بیان اینکه شناختن دشمن فردی، داخلی و دشمن اجتماعی، بیرونی و خارجی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: ملت و مردمی موفق ترند که در مسیر حرکت خود، موانع سقوط را به خوبی می شناسند.

حجت الاسلام انصاری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تاریخ نگارش کتاب به پنج هزار سال قبل بر می گردد، اضافه کرد: مسیر تحول کتاب و کتاب خوانی سیر عجیبی دارد و نقطه تاسف این است که جبهه حق در حوزه کتاب اقدامات خوبی داشته، اما در مسیر عقب مانده است.

وی سهم ٨٠ درصد از مردم کشورهای توسعه نیافته از کتاب را ٢٠ درصد ذکر کرد و افزود: این در حالی است که سهم ٢٠ درصد کشورهای توسعه یافته دنیا، ٧٠ درصد کتاب است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سهم قاره پر جمیعتی مانند آفریقا فقط سه درصد از کتاب است، تصریح کرد: آن کشوری که به کتاب خوانی و علم اهمیت دهد ملتی بصیر، آگاه و رو به رشد خواهد داشت.

حجت الاسلام انصاری گفت: مقام معظم رهبری بارها گفته اند که وضعیت کتاب خوانی کشور را می بینم، غصه ام می گیرد و این بیان ایشان نشان می دهد فرهنگ کتاب خوانی در کشور باید خیلی بیشتر تقویت شود.

وی با بیان اینکه سهم کشورمان در تولید کتاب رضایت بخش اما در حوزه کتاب خوانی نامناسب است، خاطرنشان کرد: اهالی علم باید مخاطب شناس باشند و برای رضایت مخاطبان خود قلم بزنند تا علاقه و انگیزه کافی برای مطالعه حاصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.