یزد - مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح بین المللی ترسیب کربن در ۱۸استان در حال اجربوده که سه سال آینده دربقیه استان های کشور به اجرا گذاشته می شود.

طرح بین المللی ترسیب کربن سه سال آینده در تمام استانها اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد سرداری در جریان بازدید طرح بین المللی ترسیب کربن در بخش بهمن شهرستان ابرکوه با بیان این خبر اظهارداشت: در حال حاضر این طرح با مشارکت مردم در سه میلیون و ۳۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور در دست اجراست.
وی با بیان اینکه این طرح از طرح های بسیار موفق این سازمان در جلب مشارکت مردمی در فرآیند بیابانزدایی، تثبیت عرصه های منابع طبیعی و ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی است، افزود: طرح یاد شده در ۱۸ استان با ۲۳ محل و با حدود ۷۰۰ روستا که ۳۰۰ روستا نمونه آزمایشی(پایلوت) است، در حال اجراست.

 سرداری از یزد به عنوان یکی از استان بسیار موفق اجرای طرح ترسیب کربن نام برد و و تصریح کرد: سخت کوشی مردمان روستاهای این استان، مدیریت اجرایی خوب طرح و فراهم بودن شرایط اجرای طرح سه عامل موفقیت در این منطقه است.
مدیرکل امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد : ایران در اجرای طرح یاد شده در بین کشورهای آسیا و اقیانوسیه، از میان ۱۰پروژه برتر توسعه‌ای در سال ۲۰۱۷ میلادی انتخاب شد، به همین منظور دفتر عمران سازمان ملل بر خلاف روال معمول بعد از اتمام طرح پایلوت از بخش دوم طرح نیز حمایت کرد و پشتیبانی از طریق آموزش و انتقال دانش از طرح را ادامه داد.
سرداری خاطرنشان ساخت: در اجرای طرح یاد شده رشد متوازن سرمایه‌های طبیعی انسانی، مالی، زیرساختی و اجتماعی سعی در ایجاد توسعه در محدود ‌های کاری مورد نظر وجود دارد.
وی افزود: از سال ۱۳۹۲تا سال ۱۳۹۵ در اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن ۱۲۰میلیارد ریال بودجه از محل ردیف های ملی با هدف کاهش تخریب سرزمین و توسعه پایدار روستاها هزینه شده و برای ادامه اجرای طرح ۲۶۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.