شهرکرد-دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود افزود:ایرانیان همواره در در طوب تاریخ به سخت کوشی معروف بوده اند اما متاسفانه در حال حاضر فرهنگ کار در جامعه تضعیف شده است.

فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،سید محمدرضا موالی زاده شامگاه چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ عمومی از مجموع ارزش های پذیرفته شده و بکار بسته توسط آحاد یک جامعه تشکیل می شود و فرهنگ عمومی شناسنامه فرهنگی یک جامعه است.

وی با اشاره به مؤلفه های فرهنگ عمومی افزود: عزاداری برای سید و سالار شهیدان در محرم و پیاده روی عظیم اربعین از جمله مؤلفه های قدرتمند فرهنگ عمومی بشمار می رود.

موالی زاده گفت: فرهنگ شهادت طلبی در جامعه ما یک فرهنگ زنده و پویا است و شهداء در چشم ایرانیان جایگاه فرازمندی دارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، فرهنگ روزه داری،فرهنگ عید سعید فطر،فرهنگ نوروز،فرهنگ حب به اهل‌بیت(ع)،فرهنگ ولایتمداری و وفاق اجتماعی را از دیگر مؤلفه های فرهنگ عمومی برشمرد.

موالی زاده با اشاره به اینکه باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود افزود:ایرانیان همواره در در طوب تاریخ به سخت کوشی معروف بوده اند اما متاسفانه در حال حاضر فرهنگ کار در جامعه تضعیف شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی و معنوی در بسیاری از امور بسیار تاثیرگذار است گفت: باید تلاش کنیم سرمایه های معنوی در اجتماع افزایش پیدا کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: قضاوت‌های ناعادلانه، اسراف در مصرف و آسیب‌های خانواده از جمله مشکلات فرهنگ اجتماعی کشور می باشد.

موالی زاده افزود: در برخی زمینه ها رویش و در برخی زمینه ها ریزش داشته ایم که باید تلاش در جهت افزاش رویش ها و اصلاح ریزش ها صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه از کمیت گرایی باید به سمت کیفیت گرایی حرکت کنیم گفت: همه باید کمک کنیم یک فرهنگ عمومی بالنده و در شأن نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.