انتظار می رود رئیس فدراسیون فوتبال سئوالات این روزهای علی کریمی را بی پاسخ نگذارد.

سوالات علی کریمی حتی اگر تند است بی پاسخ نگذارید

به گزارش قدس آنلاین، علی کریمی دیروز متن جدیدی منتشر کرد و دوباره سوالاتی را از فدراسیون فوتبال پرسیده است. ستاره سابق تیم ملی در روزهای گذشته مصاحبه‌های مختلفی در این زمینه داشت که برخی از آن به‌عنوان حملات کریمی علیه فدراسیون نام بردند. او این بار در شروع متنش اشاره کرده که اینها «حمله» نیست و سوالاتی است که به قصد شفاف‌سازی می‌پرسد.

شاید گروهی لحن علی کریمی در این متن‌ها را نپسندند و آن را توهین به رییس فدراسیون فوتبال بدانند. شاید بهتر بود کریمی که او را به‌عنوان فردی صریح می‌شناسیم، جملات بهتری انتخاب می‌کرد، ولی این فرع ماجراست و مهم‌تر سوالاتی است که او مطرح می‌کند و فعلا پاسخی برای آنها نیست. درباره فدراسیون فوتبال و مدیریت تیم ملی در سال‌های گذشته پرسش‌های زیادی وجود دارد، ولی فدراسیون برای رفع این ابهامات تلاش کافی نداشته یا پاسخ‌هایش نتوانسته رسانه‌ها و افکار عمومی را قانع کند.

فوتبال به‌عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی همیشه زیر ذره‌بین است و مردم جزیی‌ترین اخبارش را هم دنبال می‌کنند. حساسیت مردم نسبت به عملکرد فدراسیون و تیم ملی کاملا بجاست و آنها حق دارند درباره موضوعات حساس سوال کنند و تقاضای پاسخگویی داشته باشند. حق طرح سوال برای بازیکنان سابق تیم ملی، مثل علی کریمی که به اعتبار فوتبال ایران کمک کرده‌اند هم کاملا محفوظ است، حتی اگر آنها به هر دلیل حضوری در مدیریت فوتبال نداشته باشند.

هفته گذشته، پس از ناکامی ایتالیا در پلی‌آف جام جهانی، دامیانو تومازی، رییس اتحادیه بازیکنان این کشور وقتی شنید رییس فدراسیون تصمیم به استعفا ندارد، مجمع را ترک کرد، چرا که معتقد بود فوتبال کشورش نیاز به بازسازی اساسی دارد. در فوتبال ایران اما بازیکنان سابق راهی به رده‌های بالاتر مدیریت ندارند و نمی‌توانند در تصمیمات کلان اثرگذار باشند.

سوالات کریمی سوالاتی است که در سال‌های گذشته بارها در رسانه‌ها مطرح شده و فدراسیون نیازی به پاسخگویی احساس نکرده، ولی وقتی ستاره سابق تیم ملی آنها را می‌پرسد، بازتاب متفاوتی دارد و فدراسیون را در شرایط سختی قرار می‌دهد. گردش مالی فوتبال با هیچ ورزش دیگری قابل مقایسه نیست و همین حساسیت رسانه‌ها و مردم درباره آن را چند برابر می‌کند. با این حال فدراسیون در این سال‌ها رویکرد مالی شفافی نداشته تا ابهامات بیشتر شود. عقد قرارداد درباره حامی مالی لباس تیم ملی، قرارداد دور زمین لیگ برتر، پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی و قرارداد کی‌روش و دستیارانش از جمله پرونده‌هایی است که در این سال‌ها سر و صدای زیادی به‌وجود آورده و مردم هرگز با توضیح قانع‌کننده‌ای روبه‌رو نشده‌اند.

اگر فدراسیون می‌خواهد از این موضوع خلاص شود، نباید به فکر پاک کردن صورت مساله باشد و احیانا بخواهد علی کریمی را تحریم خبری کند. این ماجرا بهترین فرصت است تا فدراسیون سیاست رسانه‌ای‌اش را تغییر دهد و در موضوعات اساسی فوتبال با مردم صادق باشد. توضیحات مبهم و پراکنده که از طرف افراد مختلف در فدراسیون ارائه می‌شود، تنها ابهامات را بیشتر می‌کند و این کلاف پیچیده‌تر می‌شود.

مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد وعده داده که می‌خواهد اقتصاد را به اتاق شیشه‌ای ببرد، چرا که عدم شفافیت یکی از مشکلات این حوزه است. انتظار می‌رود مهدی تاج، رییس فدراسیون هم رویه مشابهی را برای فوتبال در نظر بگیرد، چرا که با توسعه رسانه‌های مجازی گریزی از آن نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.