معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به نقش خنثی اتحادیه عرب، تصمیمات آن را در مقطع کنونی با فشار رژیم صهیونیستی دانست.

تصمیمات اتحادیه عرب در حال حاضر با فشار اسرائیل است

به گزارش قدس آنلاین، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: پرونده شیمیایی پرونده ای ساختگی و جعلی است که سرویس های اطلاعاتی غربی ساخته اند تا فشار بیشتری به سوریه وارد کنند.

وی افزود: سوریه به همه تعهدات خود عمل کرده است و به کارگیری سلاح کشتار جمعی را غیراخلاقی و غیر قابل قبول می داند. سوریه اصلا سلاح شیمیایی ندارد.

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: ما از موضع روسیه که دوبار از حق وتو استفاده کرد و مجبور به استفاده مجدد از آن در صورت اصرار کشورهای غربی و به ویژه آمریکا و فرانسه و انگلیس خواهد بود، تمجید می کنیم.

المقداد تاکید کرد: برخی از جمله اسرائیل به دنبال استفاده از پرونده شیمیایی به منظور فشار وارد کردن و تلاش برای تضعیف پیشروی های نظامی حاصل شده ضد تروریسم هستند. تلاش کشورهای غربی آشکار شده است که به تروریستها اعلام کردند که پیشروی کنید و ما با شما در اعمال فشار بر سوریه و تضعیف توان نظامی و سیاسی آن هستیم.

وی درباره موضع اتحادیه عرب درباره حزب الله گفت: اتحادیه عرب اتحادیه نیست و عربی نیست و هر موضعی که در این شرایط اتخاذ می کند با فشار اسرائیل است و تصمیمات آن غیرحکیمانه خواهد بود و با اهدافی که این اتحادیه به خاطر آن شکل گرفت سازگاری ندارد. اتحادیه عرب امروز کشورهای عضو خود یکی پس از دیگری را می کُشد. کسی که حزب الله با تروریستی می خواند خود ذاتا تروریسم پرور است. ما ایمان داریم که اتحادیه عرب سقوط کرده است و دلیلی برای وجود آن نیست.

معاون وزیر خارجه سوریه بیان کرد: آنچه عربستان در برقراری روابط با رژیم صهیونیستی انجام می دهد موضوعی است که نیاز به تحلیل و تفسیر ندارد زیرا نقشی که عربستان در کنار اسرائیل انجام می دهد ویرانگر است. ماهیت سعودی ها فاش شده است و نیازی به گفتگو درباره آن نیست.

منبع: المنار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.