گیلان-مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت:۷۰۰ نفر از آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه از خدمات آموزشی و حمایتی تیم‌های سحر هلال‌احمر گیلان بهره‌مند شدند.

ارایه خدمات حمایتی به ۷۰۰ نفر از آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هلال احمر گیلان، مهدی ولی ‌ پور ،گفت: ۲۶ نفر از امدادگران هلال احمر گیلان در قالب تیم سحر و حمایت روانی در دالاهو روستای ریجاب کرمانشاه به ۷۰۰ نفر از کودکان و مادران خدمات ارایه کردند .

وی افزود: توزیع سبدهای فرهنگی، اسباب‌بازی و کتاب‌های کودکانه، لوازم نقاشی، برپایی فضای دوستدار کودک، انجام بازی‌های گروهی و هدفمند به منظور کاهش استرس کودکان، قصه‌خوانی، کارگاه کاردستی، عروسک سازی، داستان‌گویی و توزیع اقلام کمک آموزشی  از فعالیتهای صورت گرفته این تیم‌ها است.

ولی پور گفت: مشاوره و روانشناسی جهت کمک به بازگشت افراد حادثه دیده به شرایط عادی زندگی، آموزش نکات بهداشتی کمک‌های اولیه با توجه به شرایط و فرهنگ منطقه به مادران، ارائه نکات ایمنی و بهداشتی در چادر، جلوگیری از حریق، ارائه نکات پیشگیری از بیماری‌های شایع بعد از زلزله از دیگر کارهای انجام شده تیم‌های سحر بود .

ولی‌پور خاطرنشان کرد: تیم سحر هلال احمر گیلان در منطقه دالاهوی کرمانشاه مستقر بوده که این منطقه در زمان جنگ ایران و عراق آماج حملات شیمیایی رژیم بعثی بوده و دارای مردمی بسیار غیور و مهربان است که ما با حضور در منطقه و ایجاد محیطی شاد برا ی کودکان تاکنون۱۴ کودک منطقه را تحت آموزش قرار داده و با کمک تیم حمایت روانی و بازیهای کودکانه و گروهی تلاش می‌کنیم تا اثرات ناشی از حادثه را در کودکان کاهش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.