اهواز_ معاون اول رئیس جمهورگفت: یک و نیم میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی صرف طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی خوزستان موسوم به طرح رهبر معظم انقلاب شده است. 

 یک و نیم میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی صرف نوسازی اراضی کشاورزی خوزستان شد

به گزاش خبرنگار قدس آنلاین، معاون اول رییس جمهور در سفر خود به استان خوزستان؛ روز دوشنبه در نخستین روز به خرمشهر هم آمد تا بهره برداری از پروژه های فولاد کاوه اروند خرمشهر را از نزدیک نظاره کند.
معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز افتتاح کارخانه کاوه اروند با اشاره به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: باید به شکلی برنامه ریزی کنیم تا از  تکان های بیرون از کشور آسیب کمتری ببینیم و شالوده اقتصاد کشور بهم نریزد.
اسحاق جهانگیری از دو برنامه مدون خبر داد و بیان کرد: بعد از گذشت حدود چهل سال از عمر جمهوری اسلامی  بتوانیم به نقطه ای برسیم که اگر کسی درآمدی کمتر از برآورد حداقل های زندگی داشت اعلام کند تا عایدی دریافت کند.
وی افزود: موضوع دوم در دست اقدام اشتغال است که با افزایش تولید و سرمایه‌ گذاری قابل اجراست، در این مورد باید دید ظرف اشتغال کشور چقدر است و در این مورد به جای انتظار بی مورد گنجایش اقتصاد و پیش نیازهای کشور را بزرگ کرد.
وی با استناد بر فرموده رهبر مبنی بر اینکه نیاز تولید و سرمایه‌گذاری امنیت سرمایه گذاری است ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتی باید در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد شود تا به سرمایه گذاران اطمینان دهیم ایران برای این مهم محل امنی است.  
وی از ایجاد ۶ هزار شغل خبر داد و تصریح کرد: در سه ماهه دوم حدود ۶۵۰  شغل ایجاد کرده ایم، لازم است کارهای نو انجام دهیم و برای تامین منابع  کارهای دقیق انجام شود و از منابع خارجی نیز استفاده کنیم.
وی در لزوم استفاده از بخش خصوصی اظهار کرد: حدود ۷ هزار از صنایع کوچک را که در شرایط بحرانی بودند مد نظر قرار دادیم و ۳۰ هزار میلیارد منابع را به صنایع کوچک اختصاص دادیم.
وی با بیان اینکه خوزستان مهم ترین، اصلی ترین استان کشور است گفت: در رشته های  صنعت و کشاورزی اهمیت فوق العاده ای دارد.
جهانگیری با اعلام اینکه در سال ۷۵ به دستور رهبر قرار شد ۸۵۰ هزار از اراضی استان نوسازی شود افزود: در سال ۹۲ بر آن شدیم که این کار را ادامه دهیم و ۵۵۰ هزار هکتار را به پایان رساندیم، به همین دلیل از محل صندوق توسعه ملی  ۱و نیم میلیارد تومان برای این کار هزینه شد.
جهانگیری در پایان گفت: از این میزان اراضی ۳۰ هزار هکتار مربوط به خرمشهر و آبادان است.

در ادامه این مراسم مدیر عامل هلدینگ کاوه پارس درباره پروژه فولاد کاوه اروند عنوان کرد: فاز اول این طرح، احداث کارخانه نورد برای تولید میل گرد و وایر با ظرفیت تولید۶۰۰ هزار تن در سال است و فاز دوم اجرای طرح شامل احداث واحدهای احیاء مستقیم به ظرفیت ۷/۱ میلیون تن و فولاد سازی به ظرفیت دو میلیون تن و نورد قطعات سنگین به ظرفیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال می باشد.
اتابک درباره موضوع فعالیت این شرکت گفت: از جمله فعالیت های این شرکت طراحی، تجهیز و بهره برداری از کارخانجات تولید محصولات صنایع معدنی و متالوژی و سایر فعالیت های مرتبط از قبیل عملیات ساختمانی و راه سازی، احداث تاسیسات و راه اندازی کارخانجات ذوب، ریخته گری، احیاء مستقیم و نورد فلزات و صنایع فرآوری معدن است.
وی ادامه داد: همچنین انجام کلیه فعالیت های بازرگانی شامل خرید و فروش، صادرات و واردات ماشین آلات، تجهیزات و قطعات، محصولات و مواد و مصالح مربوط به معادن وصنایع معدنی و فلزی که به نحوی از انحاء با موضوع شرکت مرتبط باشد و همچنین اخذ وام و تسهیلات مالی و اعتباری از بانکهای ایرانی و خارجی از دیگر مواردی است که در این شرکت انجام می شود.
لازم به ذکر است: شرکت فولاد کاوه اروند (سهامی خاص) در تاریخ ۲/۸/۹۱ تاسیس و تحت شماره ۲۶۶۳ در اداره ثبت شرکتهای منطقه آزاد اروند به ثبت رسیده است، پروژه های شرکت فولاد کاوه اروند برای تامین محصولات طویل فولادی در منطقه آزاد اروند در دو فاز اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.