یزد ـ دبیرجشنواره ملی فیلم امید گفت: زلزله تهران نشان داد که جامعه هنوز آمادگی مواجهه با بحران را ندارد و در این راستا باید آموزش‌های لازم به عموم مردم ارائه شود تا درمواقع بروزحادثه بتوان بهترین تصمیم‌ها را گرفت.

زلزله تهران نشان داد که جامعه آمادگی مواجهه با بحران را ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هادی هادی‌نسب شامگاه سه شنبه  در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم امید در یزد اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه امید با پیشنهاد استان یزد و باهدف ماندگار کردن آموزش بحران و فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت بحران در سطح ملی برگزار شد و یزد به‌عنوان استان پایلوت اجرای طرح سند آموزشی مدیریت بحران انتخاب‌شده و در این راستا برنامه‌های متعددی جهت ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان و فرهنگ‌سازی عمومی برگزار می‌شود.

وی افزود: نقش هنر در ماندگاری و اثربخشی آموزش‌های عمومی، موثر بوده  و مردم در مواقع بحران علاوه بر آموزش به آمادگی هم نیاز دارند، به همین منظور فیلم‌های جشنواره ملی فیلم امید در روستاهای استان به نمایش درآمد.

هاد ی نسب تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره در نیمه های مردادماه سال جاری فعال شد و بیش از ۶۹۴اثر تا آخر پائیز به دبیرخانه ارسال شد و پس از پایان مهلت مقرر هیئت انتخاب برای بازبینی فیلم‌ها دعوت شدند و از میان آثار رسیده، ۴۴ اثر به بخش داوری این جشنواره راه یافت و این فیلم‌ها طی سه شب در سینما تک یزد به نمایش درآمد و داوران بهترین آثار را در بخش‌های مختلف انتخاب کردند.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: استقبال بسیارخوبی از فیلم‌های به نمایش درآمده  به عمل امد و سالن‌های نمایش فیلم در بسیاری از اکران‌ها مملو از جمعیت بود.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم برای مقابله با بحران علاوه بر آموزش به آمادگی نیز نیاز دارند، فیلم‌های این جشنواره در روستاها نیز به نمایش درآمد و با تدارک سینما سیار، اغلب فیلم‌های این جشنواره در روستاهای استان یزد نیز به نمایش درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.

هادی‌نسب خاطرنشان ساخت: امید است بتوانیم با استفاده از ابزار هنر، فضایی ایجاد کنیم که یک زلزله ۵ ریشتری نظیر زلزله چند شب پیش تهران، اینگونه خیابان‌های شهر را قفل و مردم را سرگردان نکند.

وی تصریح کرد:  در آئیین اختتامیه این جشنواره مدیر سازمان مدیریت بحران کشور با دائمی شدن دبیرخانه جشنواره ملی فیلم امید در یزد موافقت کرد.

 برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلم امید 

در بخش مستند نخستین جشنواره ملی فیلم امید، دیپلم افتخار به همراه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «زلزله خاموش» به امیر فخرآبادی و عباس ایمانیان از استان سمنان اختصاص یافت.

همچنین در این بخش، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی برای فیلم «به کجا می‌رویم» به رضا مجلسی از استان گیلان و تندیس بخش مستند، دیپلم افتخار و ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی به علیرضا دهقان برای فیلم «بی‌گدار» از یزد تعلق گرفت.

در بخش معرفت فیلم مستند این جشنواره نیز علیرضا سلمان پور برای فیلم «کوزمک» و رضا مجلسی برای فیلم «به کجا می‌رویم» به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

در بخش غیرحرفه‌ای و مردمی، نیلوفر افراز از یزد برای فیلم «حال همه ما خوب است» و محمد زارع از آذربایجان شرقی برای فیلم «انسان یا نوعی هیولا» مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش آموزش و تلویزیونی نیز خاطره تیموری از استان گلستان با فیلم «انفجار معدن یورت»، احسان معصوم از قزوین با فیلم «نقش زندگی»، محمدرضا گل‌پور از تهران برای فیلم «رسم گلستان» مورد تجلیل قرار گرفتند و تندیس جشنواره و جایزه ۵۰ میلیون ریالی این بخش نیز به علی نیکوکار از یزد برای فیلم «موتور شماره یک» رسید.

در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی این جشنواره کریم امینی از تهران با فیلم «چلیپا» اول شد، جمیل عامل صادقی از خراسان رضوی با فیلم «جایی برای آرامش» دوم شد و محسن حائری زاده از یزد با فیلم «بیخ گوش» به مقام سوم دست یافت.

در بخش فیلمنامه این جشنواره نیز رقیه توکلی و فرشاد رضایی از یزد با فیلم «سالروز»، مهدی مرعشی با فیلم «قول» و سعید شهریار با فیلم «تلواسه» به ترتیب بهترین فیلم‌نامه‌نویسان این جشنواره شدند.

در این جشنواره چهره‌هایی همچون سیروس مقدم، شهرام اسدی، مسعود فروتن، مهتاب نصیرپور، بهرام عظیمی و ابوالحسن داودی حضور داشتند و در پایان این مرسم از سعید پورصمیمی، فرهاد ورهرام و حسین روشن‌بخش یزدی به عنوان سه هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون تجلیل به عمل آمد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.