رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: توسعه دولت الکترونیک با هدف چابک سازی و تسریع در روند خدمت رسانی به مردم از برنامه های اصلی و مهم در کشور است.

توسعه دولت الکترونیک یکی از برنامه های اصلی در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، جمشید انصاری در بیستمین جشنواره شهید رجایی و دومین همایش سالانه کردستان در مسیر توسعه که در استانداری برگزار شد ، گفت: اگر همه اجزای بدن خوب کار کند نباید حال آدم بد باشد و اگر اجزایی خوب کار نمی کند باید آن را شناسایی و بهبود داد.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: اگر کردستان در شاخص های توسعه جایگاه خوبی ندارد باید گفت که حال مجموعه استان خوب نیست و فرض را بر این بگذاریم که اجزا خوب کار نمی کنند.

وی گفت: در جشنواره شهید رجایی مبنا ارزیابی دستگاه اجرایی تعین دستگاه برتر نیست بلکه هدف ما حرکت دستگاه ها در شاخص برنامه اصلاح نظام اداری است.

انصاری افزود: دستگاه هایی را که در این جشنواره معرفی می شوند در برنامه اصلاح نظام اداری فعالیتی خوبی داشته اند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: موفقیت دستگاه ها درا این حوزه ها به تسهیل در فرایند توسعه استان منجر می شود.

وی گفت: منشور حقوق شهروندی یکی از دستاورد های مهم دولت تدبیر و امید است و این منشور برای نظام اداری در سال ۹۵ به ادارات ابلاغ شده است.

انصاری افزود: در ۱۱ ماده از این مصوبه حقوق افراد در دستگاه های دولتی و اجرایی تعیین شده است.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در صورتی که خدمت گذاران مردم و کارگذاران دولت اهداف منشور حقوق شهروندی را به درستی اجرا کنند به هدف خود در اصلاح نظام اداری خواهیم رسید.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نارضایتی مردم از دستگاه های اداری اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد مردم رفتار بد در نظام اداری و انجام کار مبنی بر روابط اداری را تایید کرده و بر این اساس نظام اداری کشور باید اصلاح شود.

انصاری با بیان اینکه مشکل اساسی در نظام اداری کشور وجود دارد، گفت: ذهنیت مثبتی در بین مردم مربوط به نظام اداری وجود ندارد و تلاش مضاعفی نیاز است تا ذهنیت مردم تغییر پیدا کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک از اصلی ترین برنامه های دولت است، اظهار کرد:‌ برنامه قوه مجریه این است که تا پایان دولت دوازدهم مردم از طریق دستگاه های الکترونیک به ادارات مراجعه کنند و برای انجام کار به دنبال روابط نباشد.

وی افزود: در این راستا میز خدمت الکترونیکی تا پایان آذر ماه و میز خدمت اداری تا پایان اردیبهشت ماه در تمامی ادارات کشور فعال شوند.

انصاری با بیان اینکه عدالت استخدامی و شایسته گزینی برنامه دوم دولت است، گفت: خواسته یا ناخواسته افراد می خواهند در دستگاه های دولتی مشغول به کار شوند گرچه این مهم برای دولت سم است اما نمی شود کاری انجام داد و باید افراد کاردان و شایسته در دولت به کار گرفته شود.

به گفته وی، دستگاه دولتی جایی است که شایسته ترین افراد برای خدمت به مردم با رعایت انصاف و برگزاری آزمون به خدمت گرفته می شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور عنوان کرد: افرادی که بخواهند به کارمند پیمانی تبدیل شوند باید حتما در آزمون شرکت کند و غیر از این راهی وجود ندارد.

وی گفت:‌ ارتقاء رضایت مندی مردم از نظام اداری برنامه سوم دولت در کشور است که از سال آینده آغاز می شود.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: ارتقاء شفافیت و مقابله با فساد و ارتقاء بهره وری از دیگر برنامه های  اصلاح نظام اداری ‌است که به هشت برنامه منشور حقوق شهروندی در ادارات افزوده می شود.

در پایان این جلسه از ادارات و دستگاه های برتر استان با اهدا لوح تقدیر و تندیس تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.