رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مسئولی که در خانه‌هایی شبیه کاخ‌ زندگی‌ می‌کند درد حاشیه نشین را نمی‌فهمد؛ گفت: عده‌ای انقلابی بودند، میانه راه خسته شدند اما هم حاضر نیستند مسئولیت‌هایشان را رها کنند.

عده‌ای از انقلاب خسته شده‌اند اما مسئولیت‌هایشان را رها نمی‌کنند/ مسئول کاخ‌نشین درد حاشیه‌نشین را نمی‌فهمد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اختتامیه سی و چهارمین نشست میان دوره‌ای دفتر تحکیم وحدت گفت: در عصر ما انقلاب‌های متعددی در دنیا اتفاق افتاد، اما ویژگی خاص انقلاب اسلامی این بود که امام(ره) تنها رهبری بود که در لباس انبیاء آمد و ادامه‌دهنده راه پیامبران الهی بود.

وی ادامه داد: تحلیل‌های زیادی از چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ارائه‌شده مثل مشکلات اقتصادی، بهداشتی، اجتماعی و غیره، اما عامل اصلی دعوت امام خمینی از ملت، برپاداشتن اسلام ناب بود.

محمدیان تصریح کرد: قبل از انقلاب در فیش‌های حقوقی مستشاران خارجی مشغول در ایران، حق توحش در نظر گرفته می‌شد و چه ذلتی برای مردمی با تمدنی کهن بالاتر از وحشی دانسته شدن؟! ولی مردم معتقد بودند حکومت اسلامی همراه با به دست آوردن عزت ملی و رشد است.

نماینده رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه با اشاره به شعار سی و چهارمین نشست میان دوره‌ای دفتر تحکیم وحدت، تاکید کرد: اصلی‌ترین زخم انقلاب در شرایط کنونی در رابطه با همین شعار درستی است که شما انتخاب کرده اید یعنی «مسئول مردمی» و معالجه خوبی برای این موضوع در نظر گرفتید که این معالجه «نظارت همگانی» است.

وی گفت: مگر می‌شود مسئول و کسی که در خانه‌ای شبیه کاخ زندگی کند و بفهمد کوخ‌نشینی و حاشیه‌نشینی چه دردی دارد؟ عده‌ای انقلابی بودند ولی میانه راه خسته شدند و هنوز هم حاضر نیستند مسئولیت‌هایشان را رها کنند.

محمدیان اظهار داشت: نگرانی ما در خصوص مسئله «مسئول مردمی، نظارت همگانی» است که ان‌شاءالله  که به برکت حضرت رضا (علیه السلام) روحیه تدین در ما حفظ شود.

وی گفت: دفتر تحکیم وحدت  تشکلی فاخر و تأثیرگذار بوده و هست پس با رعایت ادب اما با صدای بلند، آرمان‌های انقلاب را فریاد می‌زند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.