یزد- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: ۷۳ پروژه برق شهری و روستایی در دهه فجرامسال به بهره برداری می رسد.

۷۳ پروژه برق شهری و روستایی در دهه فجر به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد رضا صحتی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ایام دهه فجر ۷۳ پروژه برق شهری و روستایی شامل برق رسانی به مسکن مهر، توسعه و احداث شبکه شهری و روستایی، تعویض ۶۵۴ دستگاه کنتور ۳ فاز و ۴ کنتور تک فاز و تامین روشنایی شهری و روستایی به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت:  این طرحها  با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی افزود: تعداد مشترکین استان یزد از۶۳۵ هزارمشترک فراتر رفته است و در حوزه نصب کنتورهای هوشمند ۷۲۰ دستگاه برای مشترکین کشاورزی، سه هزار و ۹۷۰ دستگاه برای مشترکان صنعتی و ۱۱۰ دستگاه کنتور برای مشترکین اداری و تجاری نصب شده است.

صحتی اظهار داشت: روند کاهش تلفات از ۵ سال گذشته تاکنون از ۹ و ۶۰ صدم به رقم ۷ و ۲۵ صدم رسیده که برای شرکت توزیع برق مطلوب است.

وی افزود: متوسط میزان خاموشی کشوردر سال ۹۵، ۸۸۰ دقیقه و در سال ۹۶ این رقم ۹۳۰ دقیقه است و دراستان یزد در سال ۹۵، ۸۸ دقیقه که ۱۰ برابر از متوسط کشوری کمتر است ودر این ۱۰ ماه سال زیر ۸۰ دقیقه بوده که با همت و تلاش همکاران امیدواریم این رقم در استان یزد ۲۱ دقیقه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد اظهار داشت: با اجرای ۲۳ طرح توسعه و احداث شهری و روستایی افزون بر ۲۶ هزار متر شبکه فشار متوسط و ضعیف، ۳۹ هزار متر شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار و ۸۳۹ دستگاه چراغ پربازده به تجهیزات شبکه استان یزد افزوده خواهد شد.

صحتی گفت: ۱۶۰ نیروگاه خورشیدی متصل با ظرفیت های زیر ۱۰۰ کیلو وات معادل ۷۰۰ کیلووات نصب شده است و ۱۱۳ عقد قرارداد به ظرفیت ۱۵ کیلووات و ۵۵۰ مجوز نصب به ظرفیت ۵۱ مگاوات در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: چهار نیروگاه به ظرفیت ۱۳ و ۸ دهم مگاوات در حال عقد قرارداد هستند و انتظار داریم بیش از ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی سمت توزیع، تا پایان سال ۱۳۹۷ به شبکه متصل شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد توسعه سیستم های فتوولتائیک از ۵ کیلووات در سال ۹۲ به ۶۹۵ و ۳ دهم کیلووات در شش ماهه نخست امسال را به عنوان یکی از بخش های موثر در اقتصاد مقاومتی برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.