قزوین_ امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفت: حضور حماسی و پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حمایت از راه شهدا است.

حضور حماسی و پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حمایت از راه شهدا است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار  شد، به تشریح دستاوردهای انقلاب پرداخت و آزادی، استقلال، تقویت زمینه عبادت و بندگی و هموارتر شدن مسیر تربیت دینی را بخشی از ره آوردهای انقلاب اسلامی معرفی کرد.

وی توجه انقلاب به فراهم کردن زمینه تحصیلات دانشگاهی و ارتقای جایگاه علمی کشور را یکی دیگر از دست آوردهای انقلاب برشمرد و افزود: پیش از انقلاب اسلامی تعداد دانشجویان ما ۱۷۶ هزار نفر بودند اما در سال ۱۳۹۵، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو وارد دانشگاه ها شدند و این دانشمندان جوان کشور، رتبه علمی کشور را به رتبه ۱۶ ارتقا دادند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ساخت هواپیما و بالگرد سبک و نیمه سنگین پس از انقلاب اسلامی صورت گرفت؛ پیش از انقلاب به این عرصه هیچ توجهی وجود نداشت و به برکت انقلاب اسلامی دانشمندان جوان، کشور را به این سطح ارتقا داده اند.

آیت الله عابدینی پرتاب ماهواره را که در توان چند کشور محدود دنیا قرار دارد، دست آورد مهم کشور بعد از انقلاب معرفی کرد و گفت: دست یابی کشور به فن آوری و سوخت کامل هسته ای از دست آوردهای مهم علمی پس از انقلاب بوده که ما را در ردیف ۵ کشور برتر دنیا قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برکات حماسه حضور در یوم الله ۲۲ بهمن اشاره کرد و یادآور شد: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادن قدرت دین و اسلام است و با حضور خود پیمانی مجدد با شهدا خواهیم بست که ادامه دهنده راه اسلام و قرآن خواهیم بود چرا که شهدای ما دغدغه داشتند تا راه انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) را ادامه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: از برکات راهپیمایی ۲۲ بهمن این است که ثابت می کند که به آرمان های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی پایبند هستیم، اگرچه به ظاهر امام خمینی(ره) در میان ما نیست اما در قلب یکایک ملت ایران جای دارد و مردم امروز همان مردم دوران انقلاب هستند.

آیت الله عابدینی با اشاره به تجدید پیمان ملت ایران با رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: رهبری به میزانی روی ملت ایران حساب باز کرده و برای جوانمردی، همت و حماسه سازی ایرانیان احترام قائل است که در سخنرانی روز گذشته فرمودند: "می بینید که مردم ما در این روز چقدر باشکوه حاضر می شوند" که این سخن نشان از رابطه بسیار خوب و محکم بین رهبری و مردم است.

وی ادامه داد: تحکیم وحدت و انسجام دینی و ملی از برکات راهپیمایی ۲۲ بهمن است، همه مردم و اقشار مختلف ما با تفکرات سیاسی مختلف و مذاهب مختلف در شهرها و استان های مختلف وظیفه خود می دانند حتما حضور حماسی در این روز داشته باشند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: حضور حماسی و باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن زمینه ساز استحکام پایه های امنیت ملی است، حضور گسترده در راهپیمایی این روز در حمایت از آرمان های انقلاب از شعائر الهی و نشانه تقوای مردم است.

وی اظهار کرد: ما حق داریم که نسبت به آینده انقلاب خود بسیار بسیار امیدوار باشیم، شیطان و مستکبران شیطانی یأس و ناامیدی در دل ما ایجاد می کنند؛ اما وعده های الهی به ما آینده روشن و پیروزی های بزرگ اسلام و مسلمین را خبر می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: همه امیدهای واقعی انتظار برای ظهور حضرت مهدی(عج) است، کسانی که قرآن و امام زمان(عج) و ملت متحد و مسلمانان عاشورایی و غدیرخمی و پیرو ولی فقیه ندارد، ناامید هستند؛ امیدواریم همه امیدهای ما تحقق یابد.

آیت الله عابدینی افزود: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در بیانات خود تأکید کردند مردم ما از نداری ناراحت نمی شوند بلکه از ایجاد فاصله های طبقانی گلایه مندند، مردم ما در دوران دفاع مقدس با مشکلات اقتصادی زیادی درگیر بودند و امروز دلیل اصلی ناراحتی آنها بی عدالتی و ظلم است.

وی ابراز کرد: مردم ما از پارتی بازی و بی عدالتی در جامعه اسلامی گلایه دارند؛ اگر فرزند یک مسئولی مثل مردم عادی طعم بیکاری را بچشد مردم عادی هم مشکلات و سختی ها را بیشتر تحمل می کنند، زیرا ایجاد عدالت در جامعه زندگی را برای همه مردم شیرین و گوارا می کند.

این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: جامعه اسلامی ما باید به جایگاهی برسد که مسئولانی را برای خود انتخاب کنیم که به دنبال اجرای عدالت باشد؛ اما اگر کاخ نشینان را در صدر مسئولیت ها انتخاب کردیم دیگر نباید گلایه از بیکاری و تبعیض و عدم اجرای عدالت در جامعه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم بصیرت و آگاهی خود را به میزانی افزایش دهیم که مسئولانی از جنس خودمان انتخاب کنیم؛ مسئولان ما باید تربیت دینی داشته باشند تا مسیر را برای دست یابی به آرمان های انقلاب اسلامی هموار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: از خدای متعال درخواست داریم که به همه مریض های اسلام به خصوص سرهنگ پاسدار حاج احمد حیدری که در شرایط سخت بیماری قرار دارد، همچنین جانباز و مربی پیشکسوت ورزشی آقای منصور غلامی و مداح و شاعر اهل بیت حاج آقا ثقفی را شفا و عافیت عنایت بفرماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.